Grupa CCC miała w roku obrotowym 2021/22, czyli w okresie luty 2021 - styczeń 2022 r., 223,4 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 1,22 mld zł straty w analogicznym okresie rok wcześniej - podała spółka w raporcie rocznym. CCC zakłada, że przychody grupy w tym roku mogą wynieść między 9 a 10 mld zł - poinformował prezes Marcin Czyczerski.


Strata netto z działalności kontynuowanej wyniosła 221 mln zł, a zysk z działalności zaniechanej 28,7 mln zł.
Zysk na działalności operacyjnej wyniósł w tym okresie 3,9 mln zł wobec 579,1 mln zł straty przed rokiem.
Zysk EBITDA wyniósł 581,2 mln zł. Marża EBITDA wyniosła 7,7 proc., co oznacza wzrost o 7,9 p.p. rdr.
Przychody grupy wyniosły 7,59 mld zł wobec 5,25 mld zł rok wcześniej. Połowę (51 proc.) stanowił wynik sprzedaży z e-commerce.
Kurs obuwniczej spółki rośnie po godz. 14.40 o ponad 10 proc. i odznacza się największą skalą wzrostów w WIG20, który zyskiwał 0,45 proc.
Jak podano, przychody Modivo osiągnęły poziom 540 mln zł, co oznacza wzrost o 125 proc. rdr. eobuwie. pl wypracowało przychody na poziomie niemal 2,9 mld zł (+41 proc. rdr). Obroty CCC wzrosły o 37 proc. rdr do 3,6 mld zł. Koncept HalfPrice, który zadebiutował w maju 2021 r., osiągnął natomiast sprzedaż na poziomie 237 mln zł. DeeZee miało 108 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 55 proc. rdr.
W ubiegłym roku marża brutto grupy wzrosła o 3,4 p.p. rdr do 47,1 proc. Najwyższą marżę brutto notuje segment CCC – 53 proc. (wzrost o 3,8 p.p. rdr) oraz DeeZee – 52,2 proc. (wzrost o 1,9 p.p. rdr).
"Wyraźna poprawa marży, głównie w segmencie CCC, to przede wszystkim efekt nowej polityki cenowej i rabatowej. Istotnie zoptymalizowaliśmy także strukturę zapasu oraz jego poziom, redukując presję na śródsezonowe wyprzedaże. Dzięki zrealizowanym inwestycjom logistycznym poprawiliśmy także rotację towaru w sklepach, dzięki czemu więcej produktów sprzedajemy w cenach pierwszych" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Kryspin Derejczyk, wiceprezes CCC ds. finansowo-księgowych.
Wskaźnik kosztów SG&A do przychodów w ubiegłym roku wyniósł 47 proc. wobec 54,7 proc. w analogicznym okresie 2020 roku.
Grupa Modivo (eobuwie. pl i Modivo) miała w minionym roku obrotowym 3,4 mld zł przychodów wobec 2,2 mld zł rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 207,6 mln zł, a EBITDA 269,4 mln zł. Są to wyniki lepsze o odpowiednio 46,6 proc. oraz 39,3 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2020 roku.
Z wyliczeń PAP Biznes wynika, że w samym czwartym kwartale strata netto jednostki dominującej CCC wyniosła blisko 149 mln zł, strata EBIT 47,7 mln zł, zysk EBITDA 99,2 mln zł, a przychody 2,05 mld zł.
Na początku lutego CCC przedstawiło wstępne wybrane dane finansowe za czwarty kwartał. Szacowało wtedy, że EBITDA grupy wyniosła 26 mln zł, strata operacyjna 113 mln zł, a przychody 2,04 mld zł.
CCC liczy, że poradzi sobie z zakłóceniami dostaw z Azji
CCC liczy, że poradzi sobie z zakłóceniami dostaw wynikającymi z obostrzeń pandemicznych w Chinach - poinformowali przedstawiciele zarządu. Spółka nie widzi obecnie ryzyka złamania kowenantów.
"Widzimy wpływ nowej fali koronawirusa w Chinach. (...) Niektóre fabryki zostały zamknięte, niektórzy dostawcy informują nas o 2-4 tygodniowych opóźnieniach, chodzi głównie o obuwie sportowe istotne z punktu widzenia startu kolekcji jesienno-zimowej. To ogromne wyzwanie, działanie o charakterze kryzysowym. Mamy to przepracowane, mamy scenariusze na przyspieszanie dostaw, inne transporty i zarządzanie kolekcjami" - powiedział prezes Marcin Czyczerski na konferencji prasowej.
"To na pewno wyzwanie, ale znając nasze doświadczenie i realizowane projekty, powinniśmy sobie poradzić z sytuacją bez zauważalności dla klienta" - dodał prezes.
Grupa CCC nie widzi zagrożenia dla kowenantów.
"Przygotowaliśmy plany finansowe i budżet na ten rok, który spełnia kowenanty. Nie funkcjonujemy jednak w próżni. (...) Początek roku to wybuch wojny na Ukrainie, a konflikt wpływa na nastroje konsumenckie. Żyjemy w turbulentnych czasach. Robimy wszystko, by kowenanty spełnić" - powiedział wiceprezes Kryspin Derejczyk.
"Spółka zrobiła różne analizy, stress-testy, by przygotować się na najgorsze scenariusze. Mamy to pod kontrolą. Na razie nie widzimy zagrożenia" - dodał.
Poinformował, że podwyżka stóp procentowych o 1 pkt proc. przekłada się na 15 mln zł wpływu na wynik grupy.
CCC podtrzymuje plany IPO Modivo w 2022-23 roku
CCC podtrzymuje plany IPO Modivo w 2022-23 roku - poinformował prezes Marcin Czyczerski.
"Podtrzymujemy ramowo rok 2022-23. Nie zmieniamy planów. Widzimy schłodzenie koniunktury dookoła. Wiemy, jakim aktywem dysponujemy w grupie i jaki potencjał przed nim" - powiedział prezes CCC.
"Mamy kilka kluczowych elementów, które budują jeszcze bardziej siłę tej grupy: start marketplace, który następuje, nowe rynki, mocniejsza penetracja rynków, na których jesteśmy obecni, nowe usługi" - dodał.
Grupa Modivo (eobuwie. pl i Modivo) miała w minionym roku obrotowym 3,4 mld zł przychodów wobec 2,2 mld zł rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 207,6 mln zł, a EBITDA 269,4 mln zł. Są to wyniki lepsze o odpowiednio 46,6 proc. oraz 39,3 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2020 roku.
Wiceprezes Kryspin Derejczyk, pytany o oczekiwania dla Modivo na 2022 rok, odpowiedział: "W strategii Go.25 wskazaliśmy długoterminowy cel w przedziale 8-10 proc. (marży EBITDA - przyp. PAP Biznes). Informowaliśmy, że w dwóch pierwszych latach rozruchowych ten przedział będzie niższy. Lata 2022-23 będą pod wpływem dalszych inwestycji, co przełoży się na nieco niższą rentowność procentową. (...) Patrząc na obecną rentowność 7 proc. to poziom tego, co możemy obserwować u naszych konkurentów".
Prezes Czyczerski pytany, czy jest możliwość wcześniejszego przekonwertowania objętych przez SoftBank obligacji na akcje, odpowiedział, że tak.
Derejczyk wyjaśnił, że celem byłaby ewentualna konwersja przy okazji IPO Modivo.
CCC widzi od połowy marca odbudowę popytu
CCC widzi od połowy marca odbudowę popytu, po słabym lutym - poinformował prezes Marcin Czyczerski.
"Luty nie był mocny, a i tak zyskaliśmy udziały rynkowe. Od połowy marca popyt rośnie. W ostatnich dniach, tygodniach notujemy sprzedaże z metra kwadratowego, które widzieliśmy ostatnio w 2019 roku. To cieszy" - powiedział prezes.
"E-commerce ma trudną bazę, bo odniesieniem jest okres, gdy był lockdown, ale radzi sobie całkiem dobrze, ponad rynek" - dodał Czyczerski.
CCC zakłada, że przychody grupy w tym roku mogą wynieść między 9 a 10 mld zł
"Perspektywa 2022 roku zdeterminowana będzie wpływem otoczenia biznesowego. (...) Stopy procentowe, nastroje konsumenckie, wojna na Ukrainie, inflacja, może kolejna fala Covid. (...) Nawet widząc ryzyka, możemy informować, że przychody jako grupa powinny być gdzieś w przedziale 9-10 mld zł" - powiedział Czyczerski.
"Widzimy dużą przestrzeń do poprawy marży brutto w CCC, ona powinna być na poziomie między 52 a 54 proc., na bazie I kwartału bliżej górnego progu" - dodał.
Jak poinformował, ambicją spółki jest, by wskaźnik kosztów do przychodów wynosił 44-46 proc., w zależności od materializacji ryzyk.
(PAP Biznes)
pel/ ana/