Zarząd Agory przyjął kierunki strategiczne grupy na lata 2023-2026, w ramach których planuje osiągnięcie EBITDA na poziomie minimum 200 mln zł do 2026 roku - podała spółka w komunikacie.


"Nie przewidujemy w perspektywie ujętej w strategii dalszych istotnych akwizycji. Chcemy się skupić na rozwoju portfela naszej grupy kapitałowej. Mamy dużo mediów, podjęliśmy kluczowe decyzje w poszczególnych segmentach. Tam gdzie jesteśmy liderami widzimy potencjał do dużego umocnienia naszej obecności na rynku, ale są sektory gdzie tę pozycję trzeba poprawiać. Na tym chcemy się koncentrować" - powiedział PAP Biznes prezes Agory, Bartosz Hojka.
"Jeżeli chodzi o dezakwizycję, to nasza strategia wypunktowała bardzo precyzyjnie media, na które chcemy stawiać w najbliższych trzech latach" - dodał.
Zgodnie z prezentacją kierunki strategiczne grupy Agory zakładają m.in. wzrost zasięgów i rozwój obecnego portfela biznesów mediowych Agory, awans do TOP3 największych polskich firm medialnych w ciągu najbliższych 4 lat.
Grupa zakłada także zwiększenie wartości dla akcjonariuszy i powrót do poziomu EBITDA pozwalającego na dynamiczny rozwój Grupy Agora i wypłatę dywidendy oraz otwarcie Grupy Agora na zewnętrznych inwestorów i partnerów.
Zgodnie z komunikatem prasowym kierunki zakładają rozwój mediowych biznesów i ich zasięgu wśród odbiorców w Polsce, różnorodność projektów biznesowych i ich autonomię, nowy zarządczy model operacyjny.
"Początek drogi Grupy Agora w nowym kierunku wyznaczyły już dwa wydarzenia z ostatnich tygodni: zgoda WZA na wydzielenie spółek z Agory SA oraz przejęcie Eurozetu, czyli największa inwestycja w media w historii Agory. Transakcja ta lokuje nas na pozycji czwartej grupy medialnej w Polsce, po największych stacjach TV i to właśnie z tej pozycji wytyczamy kierunki na przyszłość" – powiedział cytowany w komunikacie prasowym Bartosz Hojka, prezes Agory.
"Stawiamy na nasze mocne strony – na jakościowe treści, na silne i niezależne media. W tym mamy 34 lata doświadczenia i liczne sukcesy. Zespół Agory to ludzie, którzy budowali rynek medialny w Polsce i jego poszczególne segmenty. Tworzyli standardy tego rynku, pchali go w innowacyjnych kierunkach i wynosili na nowe szczyty. Wspólnie, z pozycji czwartej w Polsce grupy medialnej, chcemy za cztery lata awansować na podium, by nie tylko docierać do kilkudziesięciu milionów osób z ważnymi, atrakcyjnymi treściami, ale też zapewniać klientom najefektywniejszą ofertę reklamową. Będziemy ten plan realizować w nowej strukturze, która pozwoli nam działać bardziej elastycznie i efektywnie finansowo" - dodał.
Aspiracją Grupy Agora jest dalszy wzrost zasięgu i rozwój obecnego portfela biznesów mediowych, a także awans do pierwszej trójki największych polskich firm medialnych w ciągu najbliższych czterech lat. Rozwój ten będzie się opierać zwłaszcza na silnych markach Grupy: jak Gazeta Wyborcza i Wyborcza. pl, Gazeta. pl, Radio TOK FM, Radio ZET, Helios czy AMS.
Dodatkowo, w nadchodzących latach zarząd Agory zamierza postawić na utrzymanie i wzmacnianie autonomii operacyjnej poszczególnych biznesów. W tym celu dbać będzie o różnorodność podejmowanych przez nie projektów, a także o większe otwarcie na współpracę z innymi podmiotami, w tym inwestorami i partnerami zewnętrznymi, w celu realizacji unikalnych pomysłów rozwojowych oraz wzrostu wartości i popularności marek Grupy Agora.
Jednocześnie zarząd Agory planuje ujednolicenie zasad zarządzania w ramach Grupy Agora. Planowane jest stworzenie jednolitej, macierzowej struktury zarządczej w grupie dla takich strategicznych obszarów jej funkcjonowania, jak działy backoffice – HR, finanse czy technologia.
W segmencie kinowym Agora planuje dalszy rozwój konceptu Helios Dream i 10 proc. sal w koncepcie Helios Dream na koniec 2026 roku. Obecnie Helios ma 54 kina w Polsce.
Helios planuje do 2025 roku spłatę 80 mln zł kredytów i pożyczek zaciągniętych na potrzeby utrzymania działalności w okresie pandemii.
Segment prasy cyfrowej i drukowanej Grupy Agora ma w ciągu 2 lat osiągnąć trwałą samowystarczalność finansową.
W segmencie reklamy zewnętrznej AMS ma utrzymać i umocnić pozycję lidera na rynku reklamy OOH. Chce umocnić pozycję lidera na rynku mebli miejskich, planuje też nowe formaty dostosowane do zmieniających się potrzeb oraz trendów społecznych.
W segmencie radiowym planowane jest osiągnięcie pozycji lidera w Polsce w perspektywie 5 lat.(PAP Biznes)
mcb/ epo/ ana/