REKLAMA

Dwa bilety albo nie lecisz. Otyli na celowniku linii lotniczych

2025-08-26 11:46
publikacja
2025-08-26 11:46

Pasażerowie z nadwagą podróżujący liniami lotniczymi Southwest od przyszłego roku będą musieli płacić za dwa miejsca w samolotach – informuje serwis fly4free.pl.

Dwa bilety albo nie lecisz. Otyli na celowniku linii lotniczych
Dwa bilety albo nie lecisz. Otyli na celowniku linii lotniczych
fot. ViDI Studio / / Shutterstock

W Europie gorącym tematem u progu wakacji były ścisłe pomiary bagażu podręcznego przeprowadzane przez linie Ryanair. W Stanach Zjednoczonych wkrótce mierzenie będzie dotyczyło pasażerów a w szczególności ich talii.

Amerykańskie, niskokosztowe linie lotnicze Southwest poinformowały, że od stycznia 2026 r. pasażerowie z nadmierną liczbą centymetrów w pasie będą musili płacić za dodatkowe miejsca.

To jednak nie tyle nowy przepis, ile bardziej rygorystyczne podejście do egzekwowania już istniejącego. Do tej pory pasażerowie określani przez przewoźnika jako „ponadwymiarowi” a mówiąc prościej – z wyraźną nadwagą – byli zachęcani do wykupywania dodatkowych miejsc. Po zakończonej podróży mogli jednak złożyć wniosek o zwrot dodatkowego kosztu, który z reguły był akceptowany przez przewoźnika.

Od 27 stycznia 2026 r. zasady działania zmienią się. Po pierwsze pasażerowie nie będą wybierali miejsc, na których usiądą po wejściu do samolotu, a już podczas zakupu biletów. Po drugie, konieczność wykupienia drugiego miejsca będzie obowiązkiem, a nie uprzejmą sugestią.

Co więcej, jak informują przedstawiciele linii cytowani przez „The Washington Post”, zwroty kosztów będą rozpatrywane jedynie w sytuacji, gdy bilety nie zostaną wyprzedane w całości, bilety na oba wykupione miejsca będą kosztowały tyle samo a wniosek zostanie złożony maksymalnie w ciągu 90 dni od daty lotu.

To jednak nie wszystkie zmiany. Linie Southwest od stycznia 2026 r. będą pobierały także opłaty za bagaże rejestrowane, co wcześniej nie miało miejsca.

Jak zmiany polityki dotyczącej opłat wpłyną na postrzeganie linii przez pasażerów pokaże kolejny rok. W czterech ostatnich latach, zgodnie z danymi amerykańskiej pracowni badawczej J.D. Power, linie Southwest były uznawane za najbardziej przyjazne w klasie ekonomicznej.

MKZ

Źródło:
Tematy
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zgarnij do 600 zł w promocjach od ING
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zgarnij do 600 zł w promocjach od ING

Komentarze (17)

dodaj komentarz
sterl
Zarówno IndiGo , jak i Air India rozszerzają swoją działalność i modernizują swoje floty. W zeszłym roku IndiGo złożyło zamówienie na 500 samolotów wąskokadłubowych, a Air India zamówiło 470 samolotów.
Indyjski przemysł lotniczy: Indyjski przemysł lotniczy rozwija się wraz z powstawaniem nowych lotnisk. W latach 2014–2023 liczba
Zarówno IndiGo , jak i Air India rozszerzają swoją działalność i modernizują swoje floty. W zeszłym roku IndiGo złożyło zamówienie na 500 samolotów wąskokadłubowych, a Air India zamówiło 470 samolotów.
Indyjski przemysł lotniczy: Indyjski przemysł lotniczy rozwija się wraz z powstawaniem nowych lotnisk. W latach 2014–2023 liczba lotnisk w kraju podwoiła się z 74 do 149....
Nie boją się że powinien być tylko jeden centralny port lotniczy? tylko łączą wszystkie miasta?

Na początku tego miesiąca, były narodowy przewoźnik Air India ogłosił nawiązanie współpracy z Delhi Metro i lotniskiem w Delhi w celu ułatwienia odprawy i nadania bagażu pasażerom zagranicznym na stacjach metra New Delhi i Shivaji Stadium.
Międzynarodowy port lotniczy w Mumbaju stworzył również rozwiązanie cyfrowej bramy , aby rozszerzyć swoją infrastrukturę DigiYatra i inne systemy do 68 bramek elektronicznych, co przyspieszy proces wjazdu pasażerów na lotnisko.
Łatwość podróżowania szybko staje się priorytetem dla Indyjskich linii lotniczych i lotnisk. W zeszłym tygodniu międzynarodowe lotnisko w Delhi zainstalowało samoobsługowe automaty do szybkiego nadawania bagażu w terminalach 1 i 3, aby przyspieszyć odprawę bagażu do w ciągu 30 sekund.
to_i_owo
"Nie boją się że powinien być tylko jeden centralny port lotniczy?"

Może nie, mają ponad 35x więcej ludności i ponad 10x większe terytorium niz my i zerową infrastrukturę

ps
A u nas mają polikwidować lotniska regionalne?
To świeża decyzja PO?
prawnuk
jak ktoś chce sobie przypomnieć stare czasy i Indie to polecam fajną ksiażkę: spowiedz Hana Solo.
Czyli o pięknych czasach gdy latało sie do Indii ze sprzętem RTV. Indie wprowadziły takie cła, że nawet z 1 magnetowidem opłacało sie latać z Malezji do Indii, i wykorzystywać tamte przepisy i ludzi.

Jak mówwił jeden z moich
jak ktoś chce sobie przypomnieć stare czasy i Indie to polecam fajną ksiażkę: spowiedz Hana Solo.
Czyli o pięknych czasach gdy latało sie do Indii ze sprzętem RTV. Indie wprowadziły takie cła, że nawet z 1 magnetowidem opłacało sie latać z Malezji do Indii, i wykorzystywać tamte przepisy i ludzi.

Jak mówwił jeden z moich kolegów - handlarz telewizorami: zawsze zastanawiam sie dlaczego ludzie handlują narkotykami - nie wierze, że można na nicyh zarobić wiecej niż na telewizorach.

jest też podobno ksiazka o kobietach przemycających zloto w Indiach - ale nie czytałem.
Indie - niestety wyglądają już zupełnie inaczej niż te 35 lat temu. Z naszej perspektywy szkoda.....
Z punktu widzenia tambylców?
nie mam zdania
prawnuk odpowiada to_i_owo
Najlepiej budować od razu zlikwidowane lotniska? Ktoś znalazł, że koło Radomia w Łódzkim jest osiedle Afryka. Wiec Jacek Sasin stwierdził, że będzie bliżej do Afryki......

Jak wiadomo ponad połowa z nas mieszka na południe od Radomia ...... ale pan Jacek - to jest gość
prawdziwynierobot
to chyba dobrze, co? jeszcze powinni wprowadzić dodatkowy bilet za siatki na siedzeniu - obruszenie bab w autobusach murowane
platfusoptymista
Te decyzje nijak mają się do istoty problemu, którym jest produkcja śmieciowej żywności. Otyłość to tylko jedna z chorób powodowanych przez agri business.
samsza
Southwest Airlines są największymi liniami lotniczymi na świecie pod względem liczby pasażerów przewiezionych lotami krajowymi. Obsługują przede wszystkim połączenia krajowe w Stanach Zjednoczonych w systemie point to point, nie posiadają hubu głównego.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Southwest_Airlines
peluquero
IQ powyżej 105, albo ograniczamy prawa obywatelskie w zakresie udziału w referendach i wyborach?

Sabo! Nie idźcie tą drogą!
to_i_owo
W EU by był krzyk że to dyskryminacja
maxykaz
Idąc twoim tokiem myślenia to trzeba by nałożyć wiekszą składkę zdrowotną na tych u kogo ktoś w rodzinie zachorował np na raka. Bo to genetycznie uwarunkowane. Czyli wiekszy koszt dla reszty społeczeństwa. Rodzice słabiej uczących sie uczniow w szkołach powinni płacic wieksze podatki bo ich pociechy nie rokują że bedą tak dochodowe Idąc twoim tokiem myślenia to trzeba by nałożyć wiekszą składkę zdrowotną na tych u kogo ktoś w rodzinie zachorował np na raka. Bo to genetycznie uwarunkowane. Czyli wiekszy koszt dla reszty społeczeństwa. Rodzice słabiej uczących sie uczniow w szkołach powinni płacic wieksze podatki bo ich pociechy nie rokują że bedą tak dochodowe dla państwa jak ci co świetnie sie uczą i zrobią kariery. itd itp.

Powiązane: Podróże

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki