CAM Media pracuje nad nową strategią do 2012 roku, która zakłada dalszy rozwój w segmencie reklamy out-of-home oraz ekspansję w internecie. Już w 2010 roku przychody specjalizującej się w niestandardowych kampaniach mediowych spółki mają wzrosnąć o kilknaście proc. po stabilizacji w ubiegłym roku. Zwiększyć się ma także zysk netto, po spodziewanym spadku w 2009 roku - poinformował Krzysztof Przybyłowski, prezes CAM Media.
"W ostatnim czasie zmieniły się warunki funkcjonowania na rynku reklamowym. Po zakupie internetowej agencji reklamowej Ad-vice wchodzimy w nowy segment rynku reklamowego, na którym chcemy dynamicznie się rozwijać. W związku z tym pracujemy obecnie nad nową strategią do 2012 roku, która będzie zakładała koncentrację na naszym dotychczasowym segmencie out-of-home oraz rozwój w internecie" - powiedził prezes.
"Nie wykluczmy dalszych akwizycji w segmencie internetowym, w dotychczasowym zakresie naszej działalności chcemy rozwijać się organicznie" - dodał.
Przybyłowski poinformował, że CAM Media wstrzymuje plany ekspansji na rynku ukraińskim w związku z trudną i nieprzewidywalną sytuacją na tym rynku. Nowa strategia spółki ma być gotowa w I kwartale. W kwietniu lub maju CAM Media planuje publikację prognoz finansowych. "Chcielibyśmy, aby dzięki poprawie koniunktury na rynku reklamowym nasza sprzedaż wzrosła przynajmniej o kilkanaście proc. Liczymy także na zwiększenie zysku netto. Pozytywnie do wyników kontrybuować będą też m.in wyniki przejętej spółki Ad-vice" - powiedział prezes.
Przybyłowski przewiduje jednocyfrowy wzrost całego rynku reklamy w 2010 roku. "Spodziewam się, że rynek reklamy powróci w tym roku do równowagi, a nie działania pod wpływem obaw o kryzys. Mam wrażenie, że firmy wrócą do rocznego planowania swoich wydatków reklamowych . Spodziewam się 5-10 proc. wzrostu całego rynku reklamy. Nie wróci on jednak do poziomu z 2008 roku" - powiedział.
"Znacznie większą zwyżkę prognozuję na rynku reklamy internetowej, gdzie po stabilizacji w ubiegłym roku, w tym roku spodziewam się dwucyfrowej zwyżki. W dłuższej perspektywie internet będzie zastępował wszystkie media po kolei" - dodał.
W grudniu CAM Media kupił za 3,2 mln zł 55 proc. udziałów w spółce Ad-vice. Internetowa sieć reklamowa spodziewa się, że miała w 2009 roku około 5 mln zł obrotu i około 0,3 mln zł zysku netto. CAM Media nie podał jeszcze wyników za 2009 roku.
"Według wstępnych szacunków sprzedaż w 2009 roku powinna pozostać na poziomie z 2008 roku. Ze względu na kryzys mieliśmy bowiem niesprzedane powierzchnie reklamowe i presję klientów na obniżkę cen, inwestowaliśmy także w nowe produkty. To wszytsko spowodowało, że prawdopodobnie odnotujemy niestety niższy wynik netto - powiedział prezes.
W 2008 roku przychody CAM Media wyniosły 44,3 mln zł, a zysk netto 5,4 mln zł. Po trzech kwartałach 2009 roku było to 26 mln zł przychodów i 0,46 mln zł zysku netto. Przybyłowski powiedział, że zarząd CAM Media, którego członkowie są największym akcjonariuszami firmy, nie będzie rekomendował wypłaty dywideny z ubiegłorocznego zysku. "Chcemy zysk zostawić w spółce i dalej inwestowac w jej rozwój" - powiedział i dodał, że spółka nie planuje także sprzedaży akcji w tym roku, choć w maju upływa blokada ich zbywania.
CAM WEST, którego udziałowcami jest zarząd spółki, ma 41,2 proc. akcji dających 58,34 proc. udziału w głosach na WZA spółki.
Źródło:PAP