Rynki

Twoje finanse

Biznes

Forum

Opel z nowym logo. Błyskawica „Blitz” zmieniła wygląd

Marcin Kaźmierczak

Opel dołączył do grona marek, które zmieniły emblematy montowane na maskach samochodów. Choć tradycyjna błyskawica „Blitz” nie zniknęła, to przeszłą sporą metamorfozę.

reklama

Słynna i rozpoznawana na całym świecie błyskawica przypominająca literę „Z” pojawiła się na maskach opli w 1963 r. Po sześćdziesięciu latach przejdzie znaczną zmianę i zostanie podzielona na dwie części – górną i dolną.

Będzie to już dwunasta wersja słynnego „Blitza” i siódma stosowana na maskach opli w XXI wieku. Opel jest bowiem jednym z najczęściej modyfikujących logo producentów aut. Ostatnie proste czarne logo błyskawicy wpisanej w koło, które nawiązywało do klasycznego emblematu z lat 70. I 80. XX w., przetrwało jedynie trzy lata.

Tym samym Opel wróci do srebrnego logo po sześciu latach.

W 2023 r. nowe logo będzie prezentowane jedynie na stronach internetowych opla. Na autach zacznie pojawiać się w 2024 r., a pierwszym modelem oznakowanym nowym emblematem będzie opel compass.

Nowe logo opla ma nawiązywać do energii płynącej z przejścia marki na produkcję aut elektrycznych, co ma nastąpić w 2028 r.

Wcześniej swoje logo w nawiązaniu do przejścia na produkcję „elektryków” zmienił m.in. Volkswagen, BMW czy najpopularniejsze w Polsce: Toyota i Dacia.

Źródło: Bankier.pl
powiązane
polecane
najnowsze
popularne
najnowsze
bankier na skróty