REKLAMA

Zysk netto grupy Raiffeisen Bank Polska po III kw. 17 wyniósł 26,6 mln zł

2017-11-14 08:06
publikacja
2017-11-14 08:06

Zysk netto grupy Raiffeisen Bank Polska po III kwartałach 2017 roku wyniósł 26,6 mln zł, czyli był 76 proc. niższy niż rok wcześniej - poinformował bank w komunikacie.

fot. Jaap Arriens / / ZUMA Wire

Wynik z tytułu odsetek w tym okresie wzrósł 10 proc. do 831,7 mln zł, natomiast wynik z tytułu prowizji i opłat spadł 1 proc. rdr do 438,1 mln zł.

Ogólne koszty administracyjne po trzech kwartałach 2017 roku wyniosły 798,8 mln zł, spadając 8 proc. rdr.

Odpisy we tym okresie wzrosły 41 proc. do 183,9 mln zł.

Bank podał, że wzrost odpisów dotyczył głównie segmentu bankowości detalicznej w wyniku zwiększenia odpisów na portfelu hipotecznym i dojrzewania portfela kredytów niezabezpieczonych, których udział rośnie, oraz segmentu dużych przedsiębiorstw.

Aktywa ogółem grupy pod koniec III kwartału wyniosły 48,9 mld zł, czyli obniżyły się o 8,1 proc. w stosunku do końca 2016 r. Kredyty i pożyczki udzielone klientom spadły o 0,9 proc.

"Obniżeniu uległo saldo walutowych kredytów hipotecznych w segmencie detalicznym na skutek aprecjacji złotego względem euro i franka szwajcarskiego, skompensowane częściowo przez wzrost salda kredytów gotówkowych oraz kredytów project finance w segmencie dużych przedsiębiorstw" - napisano w komunikacie.

Na koniec września 2017 r. współczynnik kapitałowy Tier 1 wyniósł 17,1 proc., natomiast łączny współczynnik kapitałowy (TCR) wyniósł 17,7 proc.(PAP Biznes)

seb/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Konta firmowe bez ukrytych opłat. Sprawdź najnowszy ranking
Konta firmowe bez ukrytych opłat. Sprawdź najnowszy ranking

Komentarze (2)

dodaj komentarz
qrara
,,ze względów ideowych"
Planując strategię reklamową Banku w dłuższej perspektywie, bo tylko taka służy zbudowaniu pozytywnego, trwałego wizerunku, nie chcieliśmy wykorzystać po prostu popularnych twarzy. Zależało nam, by artyści, którym powierzymy to odpowiedzialne zadanie, mieli wolną rękę i mogli stworzyć wyjątkowe filmy.
,,ze względów ideowych"
Planując strategię reklamową Banku w dłuższej perspektywie, bo tylko taka służy zbudowaniu pozytywnego, trwałego wizerunku, nie chcieliśmy wykorzystać po prostu popularnych twarzy. Zależało nam, by artyści, którym powierzymy to odpowiedzialne zadanie, mieli wolną rękę i mogli stworzyć wyjątkowe filmy. By wystąpili w kampanii właśnie w swoich rolach - reżyserów, aktorów, aby swoim warsztatem, jakością pracy wywołali w nas określone uczucia i przekazali ważne idee. Jesteśmy przekonani, że z pomocą świetnej ekipy, której przewodzili Jerzy Stuhr jako reżyser i operator Paweł Edelman, udało się ten cel osiągnąć - powiedział Piotr Czarnecki, Prezes Zarządu Raiffeisen Bank Polska S.A. - Z tą ekipą - mówi Jerzy Stuhr, który udzielił w filmie swojego głosu - pracuję od lat i dziś właściwie porozumiewamy się bez słów. A zdecydowałem się reklamować ten bank, bo daje szanse takim ludziom, jakich teraz w Polsce chcemy. Ludziom, którzy najbardziej zasługują na kredyt zaufania. W roli głównej wystąpił Maciej Stuhr. - To pierwsza propozycja reklamowa, na jaką przystałem. Propozycje, jakie dostawałem wcześniej, były albo zabawne, albo nie pasowały mi ze względów ideowych. Firma, na którą się zdecydowałem, musiała być instytucją, którą warto wspierać, którą bym z czystym sumieniem mógł ludziom polecać. Niewiele jest takich firm - dodał Maciej Stuhr.

Czytaj więcej na: http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jerzy-i-maciej-stuhrowie-w-reklamie-raiffeisen-bank-polska-zobacz-video
qrara
Życzymy podobnych sukcesów w kolejnych latach.

Powiązane: Prognozy i wyniki finansowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki