Zysk netto Agory w IV kw. 2021 roku wyniósł 22,2 mln zł wobec 33 mln zł straty rok wcześniej - podała spółka w raporcie. Analitycy ankietowani przez PAP Biznes oczekiwali 19,4 mln zł zysku.


Wynik operacyjny był nieznacznie niższy od oczekiwań (2,6 proc.) i sięgnął 24 mln zł. Zysk obniżyły o 2,8 mln zł zdarzenia jednorazowe, głównie odpisy aktualizacyjne.
Przychody Agory wzrosły rok do roku o 57 proc. do 351,7 mln zł i były o 2,9 proc. wyższe od konsensusu PAP Biznes.
Segment "film i książka" wypracował w czwartym kwartale 16 mln zł zysku operacyjnego wobec 43,4 mln zł straty rok wcześniej, a przychody wzrosły czterokrotnie do 142 mln zł. W IV kw. sieć kin Helios sprzedała 3,4 mln biletów, co stanowiło ponad 79 proc. sprzedaży z IV kw. 2019 roku. W całym ubiegłym roku w Polsce sprzedano 29 mln biletów, co oznacza wzrost o 47 proc. Ze względu na pandemię kina były zamknięte w 2021 roku przez 140 dni.
Działalność prasowa Agory w czwartym kwartale zwiększyła sprzedaż o 4,1 proc. do 56 mln zł, natomiast zysk operacyjny spadł o 72 proc. do 2,5 mln zł. Zwiększyły się bowiem koszty operacyjne segmentu, głównie w wyniku wzrostu kosztów wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników - od 15 kwietnia do 15 października 2020 r. Agora czasowo obniżyła wymiar czasu pracy oraz wynagrodzenia o 20 proc. Wzrosły też inne koszty.
Przychody cyfrowe "Gazety Wyborczej" w 2021 r. stanowiły blisko 40 proc. całkowitych przychodów dziennika i wzrosły dwukrotnie w ciągu dwóch ostatnich lat. Przychody z subskrypcji treści Wyborcza pl wzrosły o blisko 24 proc. rok do roku. Grupa zakończyła rok z 286,1 tys. subskrypcji cyfrowych i 54,9 tys. sprzedaży "papierowej".
W segmencie reklamy zewnętrznej sprzedaż zwiększyła się w czwartym kwartale o 27 proc. do 45,4 mln zł. Dużo wolniej rosły koszty, przez co wynik operacyjny zwiększył się pięciokrotnie do 7,2 mln zł. Agora donosi o rosnącym udziale nośników cyfrowych w zależnej grupie AMS - na koniec 2021 roku było to 29 proc. wszystkich nośników.
Biznes internetowy grupy wypracował w IV kw. prawie płaskie rdr przychody na poziomie 80,4 mln zł, natomiast zysk operacyjny spadł o 16 proc. do 13,8 mln zł. Wzrosły koszty wynagrodzeń oraz usług obcych, głównie koszty usług marketingowych, komputerowych i pozostałych w Gazeta pl. Wyższe były też nakłady na dzierżawę powierzchni reklamowych w spółce Yieldbird i ogłoszeniowych w grupie HRlink.
Działalność radiowa przyniosła grupie 6,4 mln zł zysku operacyjnego, o 3 mln zł więcej niż w IV kw. 2020 rok. Przychody wzrosły o 32 proc. do 35,8 mln zł. Udział stacji grupy w słuchalności był rekordowy i sięgnął 7,5 proc.
Wyniki grupy Agory w czwartym kwartale 2021 i ich odniesienie do konsensusu PAP (dane w mln złotych) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
4Q2021 | wyniki | kons. | różnica | r/r | q/q | YTD 2021 | rdr |
Przychody | 351,7 | 341,9 | 2,9% | 56,7% | 32,0% | 965,9 | 15,5% |
EBITDA* | 49,9 | 55,9 | -10,8% | 1248,6% | 30,6% | 73,8 | 106,8% |
EBIT | 24,0 | 24,6 | -2,6% | - | 115,4% | -41,9 | - |
zysk netto j.d. | 22,2 | 19,4 | 14,6% | - | - | -44,5 | - |
marża EBITDA | 14,2% | 16,3% | -2,13 | 12,54 | -0,15 | 7,64% | 3,37 |
marża EBIT | 6,8% | 7,2% | -0,37 | 22,20 | 2,64 | -4,34% | 9,01 |
marża netto | 6,3% | 5,7% | 0,65 | 19,15 | 6,76 | -4,61% | 9,41 |
* bez MSSF 16
(PAP Biznes)
kuc/ osz/ doa/