REKLAMA
WAKACJE NA GIEŁDZIE

ZM Henryk Kania chcą w II połowie '14 utrzymać dynamikę wyników z I półrocza

2014-09-02 12:33
publikacja
2014-09-02 12:33

Zakłady Mięsne Henryk Kania liczą na utrzymanie w II połowie roku dynamiki wzrostu wyników z I półrocza. Przychody przekroczą poziom 800 mln zł - poinformowali na konferencji przedstawiciele spółki. Firma planuje zwiększać udział eksportu w obrotach oraz inwestować w markę Henryk Kania.

"W II połowie roku chcemy co najmniej utrzymać dynamikę z I połowy roku" - powiedział na konferencji Grzegorz Minczanowski, wiceprezes ZM Henryk Kania.

Na pytanie, czy jest możliwe, że spółka osiągnie w tym roku 1 mld zł sprzedaży, odpowiedział: "Myślimy, że zbliżymy się do tego poziomu, ale na chwilę obecną jego przekroczenie byłoby optymistycznym założeniem. Planujemy przekroczenie 800 mln zł przychodów".

W I połowie 2014 r. spółka zwiększyła obroty o 62 proc. do 401 mln zł. W samym II kwartale przychody wzrosły o 80 proc. rdr.

W I półroczu EBITDA urosła rdr o 73 proc. do 24,2 mln zł, a zysk netto zwiększył się o 61 proc. do 11,6 mln zł.

Poprawie uległa marża EBITDA - wyniosła 6 proc. wobec 5,7 proc. przed rokiem.

"Marża uwzględnia już koszty działań marketingowych i sprzedażowych, a i tak osiągnęła poziom 6 proc. W całym obszarze kosztów pracujemy nad poprawą efektywności. Myślimy, że na koniec roku marża wyniesie 6 proc. lub powyżej 6 proc." - powiedział Minczanowski.

Rentowność sprzedaży netto w I połowie 2014 r. wyniosła 2,89 proc. wobec 2,91 proc. przed rokiem.

Przedstawiciele ZM Henryk Kania poinformowali, że spółka planuje w najbliższych latach ekspansję geograficzną.

"Koncentrujemy się na Europie Zachodniej, głównie rynku niemieckim, ale rozważamy także Bałkany oraz kraje nadbałtyckie. Zakładamy, że w ciągu 2-3 lat nastąpi wzrost udziału eksportu w naszych przychodach o kilka procent do kilkunastu procent" - powiedziała Dominika Rąba, dyrektor ds. sprzedaży spółki.

Obecnie udział sprzedaży zagranicznej w obrotach ZM Henryk Kania wynosi ok. 6 proc.

Spółka zamierza także zwiększyć inwestycje w wizerunek i rozwój marki Henryk Kania. Po I półroczu udział sprzedaży pod tą marką wynosił 36 proc. Pozostała część przychodów, czyli 64 proc., pochodziła ze sprzedaży produktów private label, czyli pod markami własnymi sieci.

"Chcemy w okresie dwóch lat dojść do proporcji 50:50" - powiedziała Beata Korab-Białobrzeska, dyrektor ds. marketingu spółki.

ZM Henryk Kania chcą w najbliższym czasie skupić się na optymalizacji i automatyzacji produkcji w swoich zakładach. Zamierzają także rozwijać asortyment, wprowadzając nowe wysokomarżowe produkty.

"Jest to kontynuacja tych procesów, które wdrażamy już od pewnego czasu. Nakłady inwestycyjne pozostaną na poziomie amortyzacji, czyli wyniosą do 10 mln zł rocznie" - powiedział Minczanowski.

Pytany o akwizycje, odpowiedział: "To raczej zagadnienie długookresowe. W tym momencie skupiamy się na działaniach operacyjnych". (PAP)

jow/ jtt/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki