Ten Square Games wypracowało 36,1 mln zł EBITDA w drugim kwartale 2020 roku wobec 16,4 mln zł przed rokiem - wynika z raportu półrocznego spółki. Średnia prognoz analityków ankietowanych przez PAP Biznes wynosiła 39,7 mln zł.


Przychody wyniosły 169,6 mln zł wobec 49,9 mln zł w analogicznym okresie 2019 roku. Sprzedaż była zgodna z szacunkami spółki z początku lipca.
Zysk netto spółki sięgnął 25,7 mln zł wobec 13,1 mln zł przed rokiem.
Ten Square Games informowało, że w efekcie sprzedaży po cenie nominalnej 144,83 tys. akcji przez dwóch akcjonariuszy na rzecz prezesa Macieja Zużałka, spółka wykaże w sprawozdaniu finansowym za drugi kwartał niegotówkowy koszt. Transakcja została zrealizowana w ramach programu motywacyjnego. Spółka podała w ubiegły piątek, że po ponownym przeanalizowaniu warunków transakcji, zdecydowała o zmianie sposobu ujęcia w sprawozdaniu kosztu sprzedaży akcji dla nowego prezesa w ramach programu motywacyjnego. W efekcie Ten Square Games nie wykazał - jak wcześniej zapowiadano - jednorazowego kosztu w wysokości 72,4 mln zł, uwzględnionego w konsensusie PAP Biznes. Spółka będzie zamiast tego ponosić ten koszt proporcjonalnie przez trzy lata (czyli przez dwanaście kwartałów) - koszt w pierwszym półroczu 2020 roku to 6,03 mln zł.
Po pierwszym półroczu przychody Ten Square Games wyniosły 264,6 mln zł i były o 178 proc. wyższe rok do roku, a wynik netto wzrósł o 160 proc. do 60,96 mln zł.
Wydatki marketingowe Ten Square Games wyniosły w drugim kwartale 72,8 mln zł wobec odpowiednio 14,3 mln zł przed rokiem i 19,1 mln zł w pierwszym kwartale 2020 roku. Większość wydatków (70,5 mln zł) stanowiły wydatki na marketing w "Fishing Clash".
W raporcie poinformowano, że w lipcu płatności od graczy w "Fishing Clash" wyniosły 58,8 mln zł i były o 2 proc. wyższe od poprzedniego, rekordowego wyniku z czerwca (57,8 mln zł). Wydatki marketingowe firmy na pozyskiwanie graczy w "Fishing Clash" w ubiegłym miesiącu wyniosły 11,4 mln zł, wobec odpowiednio 14,1 mln zł w czerwcu, 37,3 mln zł w maju i 19,2 mln zł w kwietniu.
"W wyniku pandemii wirusa COVID-19 w drugim kwartale 2020 roku przejściowo gwałtownie spadły przeciętne ceny usług marketingowych. Dodatkowo zaobserwowano poprawę rentowności gry wynikającą z usprawnień w jej mechanice. Biorąc pod uwagę wyżej wymienione okoliczności, grupa zdecydowała się skorzystać z sytuacji rynkowej tak, by skokowo zwiększyć bazę użytkowników w grze" - napisano w raporcie.
"Monitoring bieżącego performance pozyskiwanych kohort użytkowników wskazywał na lepszą niż w poprzednich miesiącach rentowność pozyskanego ruchu. W związku z tym podjęto decyzję o dynamicznym skalowaniu wydatków marketingowych począwszy od połowy marca 2020 roku, aż do końca drugiego kwartału" - dodano.
Liczba aktywnych graczy "Fishing Clash" wzrosła do 6,91 mln w porównaniu z 2,89 mln w pierwszym kwartale tego roku i 1,44 mln w drugim kwartale ubiegłego roku.
Spółka podała, że gry "Hunting Clash" oraz "Flip This House" znajdują się obecnie w fazie soft launch – otwartych testów w wybranych krajach, na podstawie których zarząd podejmie w najbliższych miesiącach decyzję o zakresie dalszych inwestycji w te tytuły. Z kolei trzecia z nowych gier studia, "SoliTales", od lipca 2020 jest dostępna w ramach otwartych testów w większości krajów świata, w tym w USA.
W przypadku gry "Golf Rush", w wyniku przeprowadzonych testów, zdecydowano o wprowadzeniu fundamentalnych zmian zarówno koncepcji wizualnej, jak i samej rozgrywki. Gra ma trafić w nowej formie do fazy soft launch w drugiej połowie 2020 roku.
Jak podał cytowany w komunikacie prasowym prezes Maciej Zużałek, spółka liczy na to, że wkrótce do grupy dołączą nowe podmioty lub zespoły. (PAP Biznes)
kuc/ osz/


























































