Sanok Rubber Company kontynuuje prace nad przeglądem opcji strategicznych, a obecna sytuacja stwarza nowe możliwości realizacji akwizycji - wynika z wypowiedzi prezesa spółki Piotra Szamburskiego.


"Cały czas pracujemy. Zwłaszcza te nowe okoliczności sprawiły, że to, co analizowaliśmy, rozważaliśmy w zeszłym roku, też będzie musiało ulec rewizji. Ale uważamy, że być może to jest jeszcze lepsza sytuacja dla Sanoka, bo realizowanie transakcji akwizycyjnych w zeszłym roku było obarczone jakimś ryzykiem, teraz pewnie wyceny się zmienią, będzie inne spojrzenie na możliwości realizacji transakcji" - powiedział Szamburski podczas telekonferencji dla dziennikarzy.
"Analizujemy cały czas opcje rozszerzenia innych segmentów poza motoryzacją, żeby uzyskać bardziej zrównoważony kształt biznesu" - dodał, zaznaczając, że obecna sytuacja także ogranicza możliwości firmy.
Prezes wskazał, że obecnie trzeba przede wszystkim zadbać o płynność spółki i o to, by mieć pewność bieżącego funkcjonowania.
W grudnia 2018 roku Sanok rozpoczął przegląd opcji strategicznych. Spółka informowała wówczas, że zamierza wziąć pod uwagę akwizycje, w tym na rynkach zagranicznych, oraz pozyskanie partnera strategicznego lub finansowego.
"Generalnie zakładam, że nastąpi dość duża rewizja gospodarki i do tego nowego modelu trzeba będzie się jakoś ustosunkować i w nim odnaleźć" - powiedział we wtorek prezes.
Grupa Sanok Rubber Company produkuje wyroby gumowe. Wyroby wykorzystywane są w motoryzacji (systemy uszczelnień karoserii, systemy antywibracyjne), budownictwie (uszczelki stolarkowe, uszczelki samoprzylepne), a także w przemyśle (pasy klinowe, wyroby dla farmacji, wyroby dla AGD).
W 2019 roku przychody grupy wzrosły o 3 proc. do 1,05 mld zł. Sprzedaż segmentu motoryzacyjnego stanowiła 60 proc. ubiegłorocznych przychodów.
EBITDA Sanoka spadła w 2019 roku o 30 proc. do 88,4 mln zł. Zysk netto zmniejszył się o 19,6 proc. do 51,5 mln zł. (PAP Biznes)
epo/ osz/