BoomBit szacuje, że odnotował w październiku 2019 roku 3,38 mln zł skonsolidowanych przychodów wobec 4,26 mln zł we wrześniu, co oznacza spadek o 21 proc. mdm - poinformowała spółka w komunikacie.
W październiku 2,55 mln zł przychodów spółki dotyczyło gier wydawanych w formule GaaS (game as a service), a 0,83 mln zł gier w formule GaaP (game as a produkt). We wrześniu było to odpowiednio: 3,29 mln zł oraz 0,97 mln zł.
Spółka podała, że wydatki marketingowe na pozyskiwanie graczy wyniosły w październiku 0,62 mln zł dla gier w formule GaaS oraz 0,05 mln zł dla gier w formule GaaP. We wrześniu wydatki te ukształtowały się na poziomie 1,16 mln zł dla gier GaaS oraz 0,04 mln zł dla gier GaaP.
W komunikacie prasowym podano, że w listopadzie zadebiutują dwie nowe gry spółki: "Idle Monster Factory" (debiut 7 listopada) oraz "Archery Club" (debiut w drugiej połowie miesiąca). Na listopad zaplanowany jest także tzw. soft launch gry "Cooking Festival", czyli udostępnienie gry na wybranych rynkach.
"Zgodnie z zapowiedziami w listopadzie zadebiutują dwie nasze nowe gry GaaS (game as a service - PAP), z którymi wiążemy duże nadzieje, zarówno ze względu na ich tematykę, mechanikę rozgrywki, jak i twarde dane dotyczące dotychczasowej retencji i monetyzacji z fazy soft launch. Szczególnie ważne jest dla nas 'Archery Club', którego KPI są wyraźnie lepsze niż w przypadku 'Darts Club'" - powiedział, cytowany w komunikacie, wiceprezes Hannibal Soares.
Prezes Marcin Olejarz podał, że w listopadzie wydatki marketingowe powinny być wyższe niż w październiku m.in. ze względu na planowane debiuty.
W komunikacie poinformowano również, że w trzecim kwartale BoomBit rozpoczął realizację działań mających na celu optymalizację kosztów.
"Tak jak sygnalizowaliśmy wcześniej, rozpoczęliśmy proces optymalizacji kosztowej w grupie, m.in. związanej z dostosowywaniem liczebności zespołów developerskich do aktualnych potrzeb. Upraszczamy także strukturę grupy" - powiedział członek zarządu Marek Pertkiewicz.
"Pierwsze efekty naszych działań będą już widoczne w wynikach finansowych III kwartału" - dodał.
Pertkiewicz podał również, że BoomBit ściśle monitoruje efektywność zarządzania kapitałem pracującym.
"Poprawa przepływów pieniężnych jest jednym z naszych priorytetów w obszarze finansowym" - powiedział. (PAP Biznes)
kuc/ ana/




















































