Użytkownicy kart płatniczych wydanych przez Mastercard mogli mieć dzisiaj problem z dokonywaniem nimi płatności. Firma potwierdza usterkę, ale jednocześnie zapewnia, że została już usunięta.
Po południu zaczęli zgłaszać się do nas czytelnicy, którzy nie mogli dokonać płatności kartowych w sklepach. Sprawdziliśmy u źródła i okazało się, że problem leży po stronie wydawcy – Mastercard.
Jak poinformowała Redakcję Bankier.pl firma Mastercard, problem dotyczył 8 proc. wydanych przez nią kart płatniczych. Liczbę odrzuconych transakcji skalkulowano na kilkanaście-kilkadziesiąt tysięcy, ale dokładnej liczby jeszcze nie potwierdzono.
Problem występował dziś (2 listopada 2017 roku) w godzinach okołopołudniowych, ale teraz użytkownicy kart z logo Mastercarda powinni już bez problemów płacić za zakupy w sklepach.
Oficjalny komunikat Mastercard:
"Potwierdzamy, że dziś w godzinach okołopołudniowych transakcje niektórymi kartami Mastercard nie były poprawnie przetwarzane, w wyniku czego część transakcji tymi kartami była odrzucana. Problem techniczny, który spowodował przerwę w działaniu systemu, został już rozwiązany. Nadal potwierdzamy liczbę odrzuconych z jego powodu transakcji, ale według naszych szacunków wyniosła ona od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy. Problem dotyczył ok. 8 proc. kart Mastercard wydanych na terenie Polski. Ich posiadaczy przepraszamy za wszelkie niedogodności."
MG


























































