REKLAMA
TYLKO NA BANKIER.PL

Polacy w zakupowej czołówce. Ale e-sklepy muszą przejść rewolucję

2025-08-12 06:38
publikacja
2025-08-12 06:38

E-sklepy nad Wisłą mogą liczyć na szybki wzrost liczby użytkowników. Muszą jednak przejść rewolucję – informuje we wtorek „Rzeczpospolita”.

Polacy w zakupowej czołówce. Ale e-sklepy muszą przejść rewolucję
Polacy w zakupowej czołówce. Ale e-sklepy muszą przejść rewolucję
fot. Thaspol Sangsee / / Shutterstock

Jak wynika z raportu międzynarodowej platformy analitycznej ECDB, w najbliższych latach handel internetowy w naszym kraju ma średniorocznie rosnąć niemal o 10 proc., co daje Polsce siódmą pozycję na liście liderów sektora w Europie. „Rzeczpospolita” wskazuje, że Polska pod względem popularności e-zakupów zdecydowanie wygrywa nie tylko z Bułgarią czy Rumunią, ale także z dużymi gospodarkami, jak Niemcy czy Francja.

„E-commerce w Polsce przeszedł w ostatnich latach spektakularny etap szybkiego, dwucyfrowego wzrostu. Obecnie wchodzimy w fazę dojrzałości, w której tempo będzie bardziej stabilne, ale nadal wyraźnie powyżej średniej” – powiedział „Rz” Arkadiusz Filipowski, prezes Fulfilio, firmy specjalizującej się w logistyce dla e-commerce.

Dodał, że będzie to jedna z największych zwyżek na kontynencie, napędzana zarówno przez dynamicznie rozwijające się polskie sklepy internetowe, jak i ekspansję chińskich platform.

„Rywalizują ze sobą nie tylko marki czy sklepy, ale i rozwiązania technologiczne oraz modele doświadczeń zakupowych. Toczy się batalia o to, kto stworzy najbardziej intuicyjne, szybkie i angażujące środowisko zakupowe” – wskazał Tomasz Ludward z Ambiscale. (PAP)

akr/ ktl/

Źródło:PAP
Tematy
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zgarnij do 600 zł w promocjach od ING
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zgarnij do 600 zł w promocjach od ING

Komentarze (3)

dodaj komentarz
stain
"Toczy się batalia o to, kto stworzy najbardziej intuicyjne, szybkie i angażujące środowisko zakupowe”. Przecież jest dokładnie odwrotnie - to nie zmierza ku temu aby można było łatwo i szybko kupić to co się chce. Tam chodzi o to aby wcisnąć jak najwięcej rzeczy, których klient kupować wcale nie zamierzał
pogo0
Muszę przejść rewolucję... no super. Ale jaką? Tego już w artykule nie ma...
tomitomi
...bo to blef ! nie info !!

Powiązane: Zakupy w sieci

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki