REKLAMA
»

O dobre imię agenta

2009-02-20 10:04
publikacja
2009-02-20 10:04
Grupa Ergo Hestia zapowiedziała rozpoczęcie działań, które według komunikatu sopockiego ubezpieczyciela „są odpowiedzią na powtarzające się ataki kierowane przeciwko agentom ubezpieczeniowym przez jedno z towarzystw typu direct”. Sprawę, która dotyczy różnych odsłon kampanii reklamowej Link4, szeroko opisywała „Gazeta Ubezpieczeniowa” począwszy od lipca ub.r.

Działające w segmencie sprzedaży bezpośredniej towarzystwo kilka miesięcy temu zaczęło reklamować swoje polisy w sposób, który zbulwersował pośredników ubezpieczeniowych. Reklamom zarzucano m.in. przedstawianie agentów w ośmieszający sposób oraz wprowadzanie w błąd klientów. Kwestią czasu była reakcja towarzystw opierających swoją sprzedaż na tradycyjnej sieci agencyjnej. Pierwszym, które zdecydowało się na interwencję, była właśnie Ergo Hestia.

Ubezpieczyciel zdecydował się na odpowiedź w formie prasowej kampanii reklamowej. Przybierze ona kształt serii wywiadów z agentami reprezentującymi firmę z Sopotu, publikowanych w mediach lokalnych i ogólnopolskich. Rozmowy ukażą się również w „Newsweek Polska”, co poprzedzone zostanie wsparciem telewizyjnym. Kampania potrwa do maja br. Jej pierwsza odsłona nosi tytuł „Różne oblicza Doradcy” i rozpoczyna się 6 lutego w prasie ogólnopolskiej i regionalnej. W ten sposób Ergo Hestia postanowiła zareagować na reklamy Link4, które zdaniem ich przeciwników mówią nieprawdę i przedstawiają fałszywy obraz agentów ubezpieczeniowych.

– Przypomnimy naszym klientom i pracownikom, jak ogromną rolę we współczesnym świecie odgrywa agent ubezpieczeniowy, doradca finansowy. Chcemy równocześnie pokazać nieprawdziwość tezy głoszącej, iż model biznesowy pozbawiony udziału agenta jest zawsze równoznaczny z niższą ceną polisy. Tworzenie takich uogólnień to nadużycie zaufania klientów do instytucji finansowych, które pracują poprzez pośredników – doradców. Działanie szczególnie szkodliwe w czasie kryzysu – mówi Małgorzata Makulska, wiceprezes zarządu Ergo Hestii.

Niedługo po rozpoczęciu kampanii reklamowej przez Link4 z protestem wystąpiło Stowarzyszenie Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych. Podobnie postąpiła Polska Izba Pośredników Ubezpieczeniowych i Finansowych, która w przypadku odmowy spełnienia żądań zagroziła natychmiastowym skierowaniem sprawy do sądu. Link4 uznał wówczas zarzuty organizacji za bezzasadne, motywowane, jego zdaniem, strachem przed konkurencją ze strony towarzystw direct. Niepowodzeniem zakończyły się też interwencje Stowarzyszenia Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych. Także działająca przy Radzie Reklamy Komisja Etyki Reklamy dwukrotnie oddaliła skargę na treść reklamy Link4. Efektem tego PIPUiF złożyła pozew do sądu. Jako zadośćuczynienia Izba zażądała trzykrotnej publikacji w wybranych tytułach prasowych i Programie I TVP przeprosin towarzystwa, w których przeprasza wszystkich zainteresowanych za zawarte w reklamach twierdzenia. Dodatkowo Izba domaga się wpłacenia 1 mln zł na rzecz Zamku Królewskiego w Warszawie. O zgodność reklam Link4 z Kodeksem Etyki Polskiej Izby Ubezpieczeń (§ 5 ust. 1 pkt 3, 4 i 5 KE PIU, www.piu.org.pl: O rynku → Ład korporacyjny → Zasady etyki w działalności ubezpieczeniowej) został zapytany przez PIPUiF również samorząd ubezpieczycieli, który jeszcze nigdy w swojej historii nie wypowiadał się na ten temat.

Artur Makowiecki
news@gu.com.pl

Przypomnijmy, że w „GU” nr 1 z 6 stycznia 2009 r. zamieściliśmy pozew PIPUiF przeciwko Link4.

List wiceprezes zarządu Ergo Hestii Małgorzaty Makulskiej do prezesa zarządu Polskiej Izby Pośredników Ubezpieczeniowych i Finansowych Adama Sankowskiego

Szanowny Panie,
kampania reklamowa jednego z towarzystw ubezpieczeń typu direct opiera się na fałszywej z gruntu tezie głoszącej, iż model biznesowy pozbawiony udziału Agenta jest zawsze równoznaczny z niższą ceną polisy. Tworzenie takich uogólnień to nadużycie zaufania klientów do instytucji finansowych, które pracują poprzez pośredników – doradców. Działanie szczególnie szkodliwe w czasie kryzysu. Wyniki finansowe wspomnianego towarzystwa wskazują dobitnie na to, że mija się z prawdą.

Każdy ma prawo wyboru skutecznej strategii reklamowej, ale nie jest to uprawnienie nieograniczone. Pracujemy w środowisku, w którym głównym towarem jest zaufanie i powinniśmy przypominać – nawet młodszym kolegom, którzy usilnie zabiegają od lat o sukces – o konieczności głoszenia prawdy. Próba ukrycia własnych, niezadowalających wyników finansowych poprzez komunikację opartą na podważaniu roli Agenta musi budzić nasz sprzeciw. Prowadzi do polaryzacji środowiska i deprecjonuje wartość, jaką niesie ze sobą praca tysięcy ludzi oddanych tworzeniu nowej jakości w polskich ubezpieczeniach. Postanowiliśmy zareagować. Sprzeciwiamy się metodom podważania zaufania do całej branży poprzez przekazywanie klientom nieprecyzyjnych i wybiórczych informacji. W naszej opinii krzykliwe działania prowadzone przez wspomniane towarzystwo nie wnoszą żadnej wartości do sektora ubezpieczeniowego w obszarze produktu, procesu czy jakości.

Jednym z celów kampanii informacyjnej, którą rozpoczniemy 6 lutego br., będzie przedstawienie naszym klientom i pracownikom, jak ogromną rolę we współczesnym świecie odgrywa Agent ubezpieczeniowy, doradca finansowy. Nie będziemy manipulowali, pokazując najtańsze polisy „skrojone” pod odpowiednio dobrany profil klienta. Takie działania pozostawiamy tym, którzy muszą dopiero budować swoją pozycję rynkową.

Nie ukrywam, że towarzystwa ubezpieczeń muszą zrewidować swoją politykę w zakresie rekrutacji, szkoleń i selekcji Agentów, którzy je reprezentują. Zezwalając na bylejakość w pracy ludzi, którzy nas na co dzień reprezentują, wzmacniamy popyt na nieprawdziwe reklamy aplikowane nam przez wspomniane towarzystwo.

Mamy nadzieję, że dzięki temu Pański głos – tak ważny dla całego sektora – zyska dodatkową siłę w walce o poprawę wizerunku Agenta.

Małgorzata Makulska

Źródło:
Tematy
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zgarnij do 600 zł w promocjach od ING
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zgarnij do 600 zł w promocjach od ING

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki