Mirbud spodziewa się w 2023 r. odnotowania porównywalnych rdr wyników - poinformowali przedstawiciele spółki. Grupa chce utrzymywać backlog powyżej 5 mld zł i spodziewa się, że w kolejnych kwartałach struktura portfela zmieni się w kierunku większego udziału budownictwa drogowego.


"Zarówno przychody, jak i część wynikowa, kdk wskazują na stabilizację na poziomie 2022 r. i mniej więcej w takie przychody i wyniki grupa celuje w 2023 r. Wszystko idzie zgodnie z planem" - powiedział podczas konferencji Paweł Korzeniowski, dyrektor finansowy i członek zarządu Mirbudu.
W pierwszym kwartale 2023 roku grupa miała 516,3 mln zł przychodów wobec 501,8 mln zł przed rokiem. Zysk netto wyniósł 13,1 mln zł wobec 15,2 mln zł rok wcześniej. W 2022 r. grupa Mirbud odnotowała 3,3 mld zł przychodów i 119,2 mln zł zysku netto.
"Spodziewamy się w tym roku porównywalnych wyników rdr” – dodał Paweł Bruger, rzecznik prasowy Mirbudu.
Jak podano w raporcie, portfel zamówień grupy Mirbud na lata 2023-2026 wynosił na koniec marca 5,25 mld zł.
"Backlog na koniec marca 2023 r. to 5,25 mld zł, na koniec kwietnia nieco ponad 5 mld zł. Podtrzymujemy nasz cel utrzymania backlogu powyżej 5 mld zł” – powiedział Korzeniowski.
Poinformował, że Mirbud złożył najkorzystniejszą ofertę cenową na budowę fragmentu drogi ekspresowej S19 i oczekuje na wybór przez zamawiającego. Wartość kontraktu to 1,3 mld zł.
"To znacząco uzupełni nasz portfel zamówień na lata 2024-26" - powiedział członek zarządu.
W związku z tym kontraktem - jak ocenił Bruger - w kolejnych kwartałach struktura portfela Mirbudu zmieni się w kierunku większego udziału budownictwa drogowego.
"W budownictwie kubaturowym dużo inwestycji, które prowadzimy, jest bliskich zakończenia, szczególnie dotyczy to budownictwa przemysłowego, które jest krótkoterminowe z założenia. (...) Dosyć dużo tego typu zamówień dobiega końca. Pewnie jakieś nowe się pojawią, ale pewnie nie w takiej ilości. Choćby ze względu na oczekiwany wybór naszej oferty na S19 na Podkarpaciu z pewnością w najbliższych miesiącach, kwartałach struktura portfela zamówień będzie się zmieniać w kierunku większego udziału budownictwa drogowego" - powiedział.
W segmencie deweloperskim, JHM Development, spółka zależna Mirbudu, w 2023 r. planuje utrzymać poziom sprzedaży lokali z 2022 r. i oczekuje sprzedaży na poziomie 350 lokali.
Mirbud poinformował, że w pierwszym kwartale 2023 r. przekazano 18 lokali i zawarto 72 umowy przedwstępne i deweloperskie.
"Na koniec kwietnia to ponad 100 sztuk. Spodziewamy się wyniku sprzedażowego w tym roku porównywalnego do lat poprzednich" - dodał Bruger.
"JHM Development nie wstrzymał inwestycji z uwagi na okresowe osłabienie popytu na rynku. Ponieważ ilość wydawanych pozwoleń w Polsce na budynki mieszkaniowe i rozpoczętych budów spadła na rynku o ok. 30 proc., więc spodziewamy się, że za półtora roku, dwa lata będzie zmniejszona podaż. Będziemy wówczas gotowi z lokalami, żeby sprzedaż realizować" - ocenił Korzeniowski.
Mirbud działa we wszystkich segmentach budownictwa. Zadania inwestycyjne w zakresie budownictwa mieszkaniowego w systemie deweloperskim realizuje JHM Development, natomiast spółka Kobylarnia rozszerza zakres działalności grupy o roboty drogowe i mostowe, a także produkcję mas bitumicznych. (PAP Biznes)
doa/ ana/