McDonalds zwiększył sprzedaż 63 miesiąc z kolei. Jim Skinner, prezes największej sieci fast-foodów od 2004 roku wydłużył godziny pracy restauracji oraz wprowadził nowe kanapki i przeniósł na rynki Europy i Azji wiele inicjatyw z USA. W lipcu w USA sieć sprzedała więcej kanapek Big Mac, jednodolarowych menu i napojów klientom dotkniętym rosnącymi cenami paliw.
Akcje McDonalds wzrosły o 6,2 proc. do 65,67 dol. Jest to najwyższa cena od początku notowań spółki w 1965 roku. Papiery podrożały pięciokrotnie od 12 marca 2003 r., gdy osiągnęły lokalne minimum 12,12 dolara. Spółce udało się odwrócić spadkowy trend sprzedaży w maju 2003 r. dzięki wprowadzeniu w USA tańszych menu zawierających m.in. podwójnego cheeseburgera w cenie 1 dolara. Tańszym posiłkom towarzyszyły zdrowsze sałatki i kanapki z kurczakiem oraz renowacje wnętrz.
McDonalds znacznie zwiększył też liczbę restauracji pracujących cała dobę. W porównaniu do zeszłego roku podwoiła się liczba takich placówek w Chinach do 760. Obecnie w Chinach McDonalds obsługuje 942 lokale. W Australii 24 godziny na dobę czynnych jest 280 spośród 764 restauracji. Z kolei w USA 96 proc. z 14 000 restauracji to placówki całodobowe. Akcje McDonalds wzrosły od początku roku o ponad 11 proc. i wiele wskazuje, że będzie to kolejny, piaty rok wzrostu kursu.
Na podstawie: bloomberg.com, Reuters.com, mcdonalds.com
Filip Topolewski
Portal Spraw Zagranicznych



























































