Kubota S.A. w 2021 r. nie tylko rozszerzyła swoją ofertę produktową o pierwszą w historii kolekcję odzieży, ale także przekształciła się w spółkę akcyjną. Marka oferująca popularne w latach 90. klapki, trzy lata po reaktywacji zmierza na NewConnect. 10 sierpnia rozpocznie się oferta publiczna akcji spółki.


Długa droga Kubota. Ze Stadionu X-lecia na NewConnect
Setki tysięcy sprzedanych klapków, ponad 6 mln zł przychodu netto w 2020 roku, średnio 3800 zamówień miesięcznie w sklepie online oraz 60 kolorów i wariantów kultowych klapków Rzep – tak w skrócie wygląda biznes firmy Kubota. A teraz zapraszam Was na krótką opowieść o pewnym granatowym klapku na rzep, który stał się symbolem lat 90. To pierwszy odcinek z naszej nowej serii wideo - "Biznes od nowa".
Początek marki Kubota sięga lat 90. XX wieku. Przywiezione z Chin intrygująco wyglądające klapki od razu podbiły serca milionów Polaków. Obecne w prawie każdym domu szybko zyskały status narodowego symbolu. Potwierdza to wymyślone przez klientów hasło „Kubota to nie klapki, to styl życia”.
„Kubota to marka stworzona przez fanów, a nie marketerów. To fani ukuli claim marki „Kubota to nie klapki, to styl życia” oraz zbudowali wokół Kuboty niezwykle barwną i bogatą w znaczenia subkulturę – mówi Alina Sztoch, dyrektorka operacyjna i szefowa marketingu w spółce – Niewiele marek może poszczycić się równie silną społecznością. W takim ujęciu Kuboty są niczym dobro narodowe, a idea małej giełdy pięknie się w ten etos wpisuje. Marka dzięki ofercie publicznej spółki w końcu wróci do jej fanów.”
Przebieg emisji crowdfundingowej
Warunki oferty publicznej akcji są prezentowane na crowdconnect.pl oraz na stronie Emitenta. Z emisji akcji spółka chce pozyskać 2,5 mln zł. Firmą inwestycyjną oferującą akcje, jest Dom Maklerski INC S.A. z siedzibą w Poznaniu – zapisy na akcje przyjmuje bezpośrednio spółka.
Emisja została podzielona na dwie transze. Pierwsza transza oferty rusza 10 sierpnia, a druga tydzień później, 17 sierpnia.:

Podatkowy rozkład jazdy i wskaźniki kadrowo-płacowe na 2023. Ściąga dla przedsiębiorcy
Od stycznia 2023 r. zmieniły się wskaźniki kadrowo-płacowe. Prezentujemy najważniejsze zmiany. I zachęcamy do pobrania pliku pdf. Pobierz e-book bezpłatnie lub kup za 20 zł.
Masz pytanie? Napisz na marketing@bankier.pl
- zapisy na akcje w ramach pierwszej transzy będą przyjmowane w dniach od 10 do 16 sierpnia 2021 r. – transza ta jest skierowana do większych inwestorów, którzy mogą składać zapisy o jednorazowej wartości 25-250 tys. zł.
- zapisy na akcje w ramach drugiej transzy będą przyjmowane w dniach od 17 do 24 sierpnia 2021 r. – transza będzie miała charakter otwarty, a wartość pojedynczego zapisu to 5-25 tys. zł.
„Pieniądze z emisji pozwolą na pokonywanie kolejnych barier i jeszcze prężniejszy rozwój. Chcemy je przeznaczyć m.in. na zatrudnienie kolejnych pracowników, rozwój funkcjonalności naszego sklepu www.kubotastore.pl, oraz zwiększenie stanów magazynowych. W zeszłym roku nie byliśmy w stanie zaspokoić popytu. W tym roku wyciągnęliśmy wnioski i ze stabilnym finansowaniem zamierzamy mocno przeć do przodu.” – wyjaśnia Piotr Kwiatkowski, Prezes Zarządu.
Przeczytaj także
Emitent oferuje od 96 154 (słownie: dziewięćdziesiąt sześć sto pięćdziesiąt cztery) do 192 307 (słownie: sto dziewięćdziesiąt dwa trzysta siedem) akcji zwykłych na okaziciela serii D o wartości nominalnej 0,10 zł (słownie: dziesięć groszy) każda, po cenie emisyjnej 13,00 zł (słownie: trzynaście złotych) każda. Wycena spółki po ofercie akcji serii D przy założeniu objęcia wszystkich akcji, wyniesie około 17 mln zł.
Kubota S.A., przy współpracy z INC S.A., planuje ubiegać się o wprowadzenie akcji spółki do obrotu na rynku NewConnect na przełomie IV kw. 2021 r. I I kw. 2022 r.