Grupa Kęty nie wyklucza dezinwestycji w Segmencie Opakowań Giętkich, ale obecnie koncentruje się na badaniu rynku i ocenie wartości segmentu. Początkowy etap tego procesu zarząd chciałby przeprowadzić w pierwszym kwartale 2021 r. - poinformowali przedstawiciele zarządu podczas czwartkowej wideokonferencji.


"Uważamy, że to jest dobry moment i proces sondowania rynku, przynajmniej pierwszego etapu, chcielibyśmy przeprowadzić relatywnie szybko - to oznacza wybór doradcy, sprawdzenie zainteresowania na rynku. To są pewnie kwestie pierwszego kwartału i będziemy wiedzieli co sądzi rynek, byśmy mogli decydować o dalszych krokach. To nie jest decyzja o sprzedaży segmentu, ale oceny jego wartości" - powiedział dyrektor finansowy Rafał Warpechowski.
Prezes Dariusz Mańko powiedział, że po wzroście segmentu opakowań giętkich w 2020 r. w związku ze sprzyjającym otoczeniem z powodu pandemii, zarząd chce przeanalizować perspektywy tego segmentu i nie wyklucza dezinwestycji.
Grupa podała w strategii na lata 2021-25, że zakłada organiczny rozwój Segmentu Opakowań Giętkich ze względu na obserwowane zmiany rynkowe i regulacyjne. Kęty planują monitorować sytuację, co może prowadzić do aktualizacji planów segmentu i uruchomienia projektów rozwojowych, w tym także o charakterze akwizycyjnym. Grupa zamierza przeprowadzić proces oszacowania wartości rynkowej SOG poprzez weryfikację zainteresowania potencjalnych inwestorów.
"Uważamy, że stworzyliśmy dla akcjonariuszy aktywo bardzo wartościowe, a w związku z tym, że pojawia się cała masa zapytań, nasze analizy z rynku też pokazują, że pojawia się pytanie, czy opakowania przetrwają w tej formie - czy np. będą mniej kolorowe, mniej warstwowe, bardziej przyjazne środowisku, jak będzie się rynek konsolidował w obronie przed utratą rentowności" - dodał prezes.
Rafał Lechowicz, prezes Alupol Packaging - spółki (z grupy kapitałowej Kęt), która prowadzi działalność w zakresie opakowań z tworzyw sztucznych - powiedział, że planowane niskie wydatki inwestycyjne w segmencie wynikają z faktu posiadania nowoczesnego uniwersalnego parku maszynowego, a także niejasności rozwoju rynku europejskiego.
Strategia grupy zakłada wydatki inwestycyjne w Segmencie Opakowań Giętkich w okresie strategii na poziomie 82 mln zł. Mają one zapewnić utrzymanie elastyczności i wydajności parku maszynowego.
Lechowicz dodał, że segment ma za sobą dobry rok, a możliwości wynikające z lockdownu zostały wykorzystane. W 2021 r. i kolejnych latach Alupol ma umacniać swoją pozycję na rynku.
Kęty szacują, że w 2020 r. przychody ze sprzedaży w Segmencie Opakowań Giętkich wyniosą 930 mln zł (864 mln zł w przypadku skorygowanego wyniku o jednorazowy, dodatni efekt tzw. lockdown’u osiągnięty w SOG w okresie od marca do października 2020 wynikający ze zmniejszenia importu folii z tworzyw sztucznych z Bliskiego i Dalekiego Wschodu do Europy). W 2025 r. przychody segmentu mają wzrosnąć do 1,07 mld zł. (PAP Biznes)
doa/ osz/






















































