IPLEX, właściciel internetowego serwisu filmowego iplex.pl, planuje debiut na rynku NewConnect pod koniec maja 2012 roku. Z emisji spółka chce pozyskać 7-14,8 mln zł. Arkadiusz Świerczewski, prezes IPLEX, w rozmowie z PAP poinformował, że pozyskane z emisji środki spółka planuje przeznaczyć na dalszy rozwój tj. inwestycje w technologię oraz w poszerzanie oferty filmowej.
"Na rynek NewConnect chcemy wejść po to, aby zrealizować dwa cele. Po pierwsze chcemy, aby spółka stała się rozpoznawalna w środowisku inwestorów. A po drugie, zakładając wysokie tempo wzrostu, IPLEX będzie potrzebował dodatkowych środków na rozwój iplex.pl. Docelowo chcemy wprowadzić spółkę na główny rynek GPW, jednak w tej chwili trudno ocenić, kiedy to się stanie. Natomiast debiut na NewConnect planujemy na końcówkę maja 2012 r." - powiedział Świerczewski.
Dodał, że chce, "aby nasz serwis miał w swojej ofercie co raz więcej nowości filmowych". "W naszych planach jest również obecność na wszystkich dostępnych platformach telewizyjnych. W tej chwili mamy podpisane umowy z firmą Panasonic oraz Samsung. Warto podkreślić, że te dwie marki stanowią obecnie blisko 80 proc. rynku Smart TV. Do końca tego roku będziemy obecni na wszystkich platformach. Ponadto udostępnimy aplikacje na urządzenia mobilne" - mówił.
Prezes Świerczewski poinformował, że spółka planuje dalszy rozwój w oparciu o dwa modele AVOD (Ad Supported VoD) oraz SVOD (Subscription VoD).
"Do tej pory testowaliśmy różne modele biznesowe. Ostatecznie zdecydowaliśmy się realizować dalszy rozwój spółki w oparciu o dwa modele: AVOD oraz SVOD. Taki model idealnie wpisuje się w naszą strategię, której głównym celem jest zdobycie jak największej ilości nowych odwiedzających. Obecnie mamy około 1,3 mln unique users" - powiedział.
"Ta grupa użytkowników, co dla nas niezwykle ważne, trafia do naszego serwisu bezpośrednio, a nie poprzez przekierowania. Ponadto, chciałbym zwrócić uwagę na to, że my w odróżnieniu od naszych konkurentów stawiamy na filmy, a nie na programy rozrywkowe" - dodał.
W opinii prezesa IPLEX, udziały rynkowe serwisu iplex.pl w przyszłości nie powinny spaść poniżej poziomu 1/3 rynku.
"W ostatnim czasie na polskim rynku wykreowali się liderzy w postaci serwisu Ipla należącego do Polsatu, TVN Player należącego do TVN oraz właśnie naszego - iplex.pl. Myślę, że iplex.pl, pomimo tej konkurencji, jest w stanie walczyć o pozycję lidera na rynku. Uważam, że w przyszłości powinniśmy osiągnąć udziały na stabilnym poziomie 1/3 ogółu rynku" - powiedział.
Prezes Świerczewski powiedział, że na koniec br. połowę przychodów spółki powinny stanowić przychody abonamentowe.
"Naszym głównym źródłem przychodów są wpływy reklamowe. Wpływy abonamentowe w tej chwili tak naprawdę dopiero testujemy. Usługi abonamentowe stanowią aktualnie jedynie niewielką część naszego serwisu. Pomimo tego widzimy, że ta usługa ma duży potencjał. Liczymy, że na koniec 2012 przychody abonamentowe będą stanowić około 50 proc. ogółu przychodów spółki" - powiedział.
"Jesteśmy również +cost efficient+, nie mamy żadnego istotnego zadłużenia poza 1 milionem złotych. Chciałbym podkreślić, że udało nam się osiągnąć podstawową rentowność z przychodami na poziomie około 10 mln zł oraz z 300 tysiącami zł zysku netto. Należy jednak pamiętać, że segment VOD w internecie nie jest jeszcze segmentem typu +cash cow+. Jest on na etapie inwestycji, okopywania pozycji, dlatego uważamy, że prawdziwe pieniądze dopiero się pojawią" - dodał.
Większościowym akcjonariuszem IPLEX, posiadającym pakiet akcji stanowiący 77 proc. udziału w kapitale jest Xarus Holdings Limited/Warsaw Equity Management, pozostałe 23 proc. udziału w kapitale podzielone jest między Aquarium Investments Ltd. oraz Łukasza Skrzypka - wiceprezesa IPLEX.
Autoryzowanym doradcą spółki jest Capital One Advisers.