Placówką techniczną upoważnioną przez Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Wodnej do prowadzenia oceny i badań homologacyjnych potwierdzających spełnienie Regulaminu Europejskiej Komisji Gospodarczej, był Przemysłowy Instytut Motoryzacji.
Technologia HydroPlant™ spełniła wymogi Regulaminu Europejskiej Komisji Gospodarczej nr 10, dotyczące homologacji pojazdów pod względem kompatybilności elektromagnetycznej. Zgodnie z powyższym podzespół elektroniczny HydroPlant™ może być użytkowany bezpiecznie na terenie Unii Europejskiej w następujących kategoriach pojazdów: M2 i M3 (autobusy), N1 (samochody ciężarowe o masie maksymalnej nieprzekraczającej 3,5 tony), N2 (samochody ciężarowe o masie maksymalnej od 3,5 do 12 ton) i N3 (samochody ciężarowe o masie maksymalnej przekraczającej 12 ton), gdyż nie powoduje żadnych zaburzeń systemów elektronicznych i systemów o częstotliwości radiowej, będących wyposażeniem pojazdu. W skład takich systemów wchodzą system kontroli silnika, pokładowe systemy sterowania pojazdem, elektroniczne dodatki, sieci komunikacyjne pojazdu i inne systemy komunikacji.
W uznaniu Spółki świadectwo homologacji jest dodatkowym potwierdzeniem użyteczności technologii HydroPlant i stanowi znaczący krok naprzód w procesie komercjalizacji systemu HydroPlant™ w Polsce i Europie. Grupa Kapitałowa Emitenta planuje pozyskanie nowych partnerów biznesowych w Europie oraz przeprowadzenie kolejnych testów i wdrożeń systemu Hydroplant™ wśród firm posiadających własną flotę pojazdów ciężarowych lub autobusów. Spółka postrzega potencjał rozwoju rynku technologii Hydroplant™ w związku zainteresowaniem przewoźników komunikacji miejskiej i PKS, firm zajmującymi się gospodarką i wywozem odpadów oraz firm transportu ciężarowego, szukających efektywnych rozwiązań kosztowych w zakresie zmniejszenia zużycia paliwa, przy jednoczesnym przestrzeganiu zaostrzonych przepisów środowiskowych.
Podstawa prawna:
§ 3 ust. 1 Załącznika Nr 3 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu - "Informacje Bieżące i Okresowe przekazywane w Alternatywnym Systemie Obrotu na rynku NewConnect"
Źródło:Komunikaty spółek (EBI)