REKLAMA

Facebook Ads dla przedsiębiorców lokalnych

2015-11-04 12:42
publikacja
2015-11-04 12:42
Facebook Ads dla przedsiębiorców lokalnych
Facebook Ads dla przedsiębiorców lokalnych
fot. Reuters / / FORUM

Jeśli prowadzisz mały biznes i zależy ci na tym, żeby wypromować go wśród lokalnej społeczności, warto skorzystać z możliwości, jakie oferuje Facebook Ads. Znajdziesz tam reklamę, której celem jest "Rozpoznawalność lokalna" - ta możliwość dopiero niedawno została włączona w naszym kraju, a mimo to już teraz wiemy, że może przynieść bardzo pozytywne efekty. To jednak nie jedyna opcja w odniesieniu do reklam płatnych, z jakiej w twoim przypadku warto skorzystać.

Nie jesteś przekonany, że reklama na Facebooku będzie odpowiedzią na twoje potrzeby? Pamiętaj, że z Facebooka w Polsce korzysta ponad 80% społeczeństwa*. Wśród nich z pewnością są osoby zamieszkałe w okolicy twojego przedsiębiorstwa, czyli twoi potencjalni klienci. Żeby do nich dotrzeć, wystarczy skorzystać z reklamy typu Local Awareness (Rozpoznawalność lokalna) albo przetestować Custom Location.

Custom Location

Custom Location to funkcja, która służy do kierowania reklamy na konkretną lokalizację. Dzięki niej jesteś w stanie zaprezentować np. menu restauracji osobom, które zamieszkują ulicę, gdzie znajduje się ten lokal albo dotrzeć np. do internautów pracujących w okolicy wybranego salonu fryzjerskiego po to, aby zaprosić ich do skorzystania z jego oferty.

Z funkcji Custom Location można korzystać w połączeniu z każdym celem reklamowym występującym na Facebooku. Pozwala ona na uściślenie grupy odbiorczej, której wyświetlana będzie reklama:

  • osoby zamieszkujące wybraną lokalizację,

  • osoby przebywające aktualnie w danej lokalizacji,

  • osoby przebywające w danej lokalizacji, ale mieszkające minimum 150 kilometrów dalej (aktualnie przebywających w podróży).

Każda z tych opcji może być wykorzystana w inny sposób. I tak na przykład ostatni wariant jest idealny dla hoteli, restauracji czy różnego rodzaju obiektów turystycznych. Dlaczego? Otóż daje możliwość dotarcia do osób, które mogą poszukiwać w danej chwili hotelu, ponieważ np. przebywają na delegacji. Albo do osób, które odwiedzają dane miasto w celach rekreacyjnych i nie do końca wiedzą, jaki lokal wybrać, żeby zjeść smaczny obiad, czy też zastanawiają się, jakie miejsca warto zobaczyć.

Największą zaletą korzystania z funkcji Custom Location jest to, że pozwala bardzo szczegółowo zawęzić obszar, na którym ma znajdować się wybrana grupa odbiorca - bo nie muszą to być przecież wszyscy mieszkańcy danej okolicy, a jedynie np. kobiety w wieku 25-30 lat, które są pracującymi mamami - taka możliwość otwiera przed reklamodawcami bardzo szerokie pole manewru.

Co ważne, dla Custom Location (w odróżnieniu np. do Local Awareness, o którym za chwilę) granice terytorialne nie mają znaczenia. Reklamę z wykorzystaniem tej funkcji można kierować na dowolny obszar oddalony od wybranej lokalizacji o minimum 1 kilometr a o maksymalnie 80 kilometrów.

Local Awareness

Kolejną opcją Facebooka, którą można wykorzystać podczas promocji lokalnego biznesu jest Local Awareness. Włączenie tego rodzaju reklamy zostało udostępnione w Polsce dopiero niedawno, jednak przez specjalistów Facebook Ads było długo oczekiwane. Daje bowiem bardzo duże możliwości promocji, szczególnie w odniesieniu do biznesów lokalnych, które dzięki niej mogą zwiększać swoją rozpoznawalność wśród okolicznej społeczności. Czemu służy rozpoznawalność nie muszę wyjaśniać, zaznaczę jednak, że reklama Local Awareness może wpłynąć na wzrost sprzedaży w sklepie stacjonarnym czy też zwiększyć liczbę klientów - wszystko zależy od przekazu, jaki niesie ze sobą dana kampania.

Podkreślę, że ta reklama powinna być kierowana do odbiorców, którzy aktualnie przebywają w pobliżu siedziby twojej firmy (zarówno mieszkańców danej okolicy, jak i osób przyjezdnych). Prezentowana będzie natomiast albo w aktualnościach na urządzeniach przenośnych, albo na komputerach stacjonarnych (póki co nie ma możliwości, żeby umieścić ją w prawej kolumnie serwisu).

Local Awareness włączana za pośrednictwem wewnętrznych narzędzi Facebooka posiada nieco inne przyciski, niż te standardowo dostępne np. przy reklamach, których celem jest przekierowanie internautów do witryny zewnętrznej, wśród nich znajdują się:

  • "Jak dojechać" (co ważne, ta opcja włącza się automatycznie, jeśli nie zostanie wybrany inny przycisk),

  • "Zadzwoń teraz",

  • "Wyślij wiadomość".

Jeśli zastanawiasz się, skąd Facebook wie, komu wyświetlić tego rodzaju reklamę, już wyjaśniam. Otóż pod uwagę bierze między innymi:

  • informacje o lokalizacji udostępniane przez urządzenia przenośne,

  • informacje o miejscu zamieszkania udostępnione w profilu,

  • informacje związane z lokalizacją znajomych danej osoby,

  • adres IP.

Pamiętaj, że jeśli Twoja firma posiada więcej niż jedną lokalizację, to dla każdej z nich powinieneś stworzyć osobną kampanię reklamową, najlepiej kierującą na osobne strony facebookowe.

Grupę odbiorczą dla reklam Local Awareness można zawęzić, określają płeć i wiek osób, do których chce się dotrzeć.

Dlaczego warto?

Jak widzisz, mimo że twoja firma nie jest wielką korporacją a lokalnym przedsiębiorstwem, to Facebook o tobie nie zapomniał przygotowując ofertę reklam płatnych. Z myślą o takiej firmie jak twoja stworzył Local Awareness oraz Custom Location, które dają możliwość bezpośredniego dotarcia do okolicznych klientów. Nie musisz tracić pieniędzy, kierując facebookową reklamę do wszystkich mieszkańców danej miejscowości, możesz ograniczyć jej widoczność nawet do 1 kilometra od twojej siedziby, a to może przynieść ci zdecydowanie lepsze efekty.

*Źródło: Megapanel PBI/Gemius, sierpień 2015

Joanna Poczęsna

Źródło:
Tematy
Wyjątkowa Wyprzedaż Forda. Hybrydowe SUVy już od 88 900 zł.
Wyjątkowa Wyprzedaż Forda. Hybrydowe SUVy już od 88 900 zł.

Komentarze (1)

dodaj komentarz
~bunia
Warto korzystać z narzędzi jakie dają media społecznościowe, w warszawskim Centrum Kreatywności będą odbywać się szkolenia, młodzi kreatywni znajdą tam też profesjonalne doradztwo, w budynku przy Targowej 56 będą mieściły się biura, kawiarnia, sale konferencyjne i strefa dla dzieci.

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki