CD Projekt po dwóch miesiącach od rozpoczęcia przedsprzedaży gry "Cyberpunk 2077: Widmo Wolności", jest z niej zadowolony i prognozuje pozytywny wpływ sprzedaży gry na wyniki w III kw. - poinformowali na konferencji przedstawiciele spółki.


"Po dwóch miesiącach od startu przedsprzedaży jesteśmy bardzo zadowoleni z dotychczasowych zamówień przedpremierowych "Cyberpunk 2077: Widmo Wolności", ale najwięcej zamówień w formie pre-order nastąpi przed premierą dodatku pod koniec III kw." - powiedział prezes, Adam Kiciński.
"Gracze zaproszeni na zamknięte pokazy, podzielili pozytywne opinie na temat "Widma Wolności", które pojawiały się w mediach, po specjalnych prezentacjach dla dziennikarzy" - dodał.
Dodatek do gry "Cyberpunk 2077" zadebiutuje 26 września na konsolach obecnej generacji (PlayStation 5 i Xbox Series X i S) oraz PC. Cena gry została ustalona na 99 zł.
"Wpływ sprzedaży dodatku na wyniki w III kw. będzie znaczący, pamiętajmy, że przedsprzedaż znacznie przyspiesza na tydzień, dwa tygodnie, przed premierą" - powiedział członek zarządu odpowiedzialny za rozwój korporacji, Michał Nowakowski.
W trakcie konferencji przedstawiciele spółki wskazywali, że odejście od RED Engine - autorskiego silnika CD Projektu do gier video - na rzecz Unreal Engine 5 przebiega dobrze. Poinformowano, że część deweloperów jest zaznajomiona z nowym silnikiem.
"Po premierze +Widma Wolności+ duża część członków zespołu pracującego nad grą przejdzie do grupy pracującej nad projektem Polaris, a mniejsza część z nich zostanie zaangażowana we wsparcie projektów takich jak Orion czy Hadar" - powiedział prezes.
Projekt Polaris ma być początkiem nowej trylogii wiedźmińskiej, a projekt Orion, to kryptonim dla drugiej części Cyberpunk'a.
Wskazano również, że mały zespół pracuje właśnie nad założeniami dla projektu Hadar, który ma być własnym IP (własnością intelektualną - przyp. PAP) spółki.
"Prace postępują, mały team tworzy ramy dla nowego uniwersum, ale więcej nie możemy powiedzieć na ten temat" - powiedział Nowakowski.
Według wyliczeń PAP Biznes, opartych o dane zaprezentowane w raporcie półrocznym, CD Projekt miał w II kw. 21,6 mln zł zysku netto i 52,3 mln zysku EBITDA. Konsensus PAP Biznes zakładał 21,1 mln zł zysku netto i 46,8 mln zł zysku EBITDA. Przychody ze sprzedaży w II kw. 2023 roku wyniosły 150,4 mln zł wobec konsensusu na poziomie 146,6 mln zł. EBIT wyniósł 27,6 mln zł wobec założeń konsensusu PAP Biznes, które wskazywały na 22,8 mln zł. (PAP Biznes)
mcb/ asa/