BoomBit zauważa osłabiający się sentyment na rynku gier mobilnych, co pozwala myśleć o nawiązywaniu współpracy z mniejszymi studiami, którym obecna sytuacja przeszkadza w produkcji gier - poinformował na konferencji prezes spółki, Marcin Olejarz.


"Sentyment na rynku gier mobilnych nie jest najlepszy. W przypadku mniejszych podmiotów w branży skutkuje to koniecznością poszukiwania partnerów do współpracy przy rozwoju ich produktów. Zwłaszcza w kwestii finansowania produkcji i marketingu" - powiedział prezes BoomBit, Marcin Olejarz.
"Nasza sytuacja finansowa jest bardzo dobra, (...) jesteśmy postrzegani na rynku jako stabilny i wiarygodny partner. Na rynku jest obecnie mnóstwo ciekawych i zaawansowanych projektów Mid-Core i Casual oraz podmiotów zainteresowanych współpracą. To dla nas duża szansa na rozwój" - dodał.
Prezes wskazał, że w I kw. BoomBit podpisał dwie umowy na współpracę z polskimi studiami.
"Kilkanaście kolejnych (współprac - przyp. PAP) jest na etapie testów lub ustalania docelowych warunków. To mogą być różne formy współpracy. Niektóre mogą być realizowane w formule joint venture" - powiedział prezes.
Wskazał, że spółka dalej rozwija narzędzia do marketingu gier i przymierza się obecnie do ich komercjalizacji jeszcze w tym roku. Dodano, że w sierpniu na jednej z imprez branżowych BoomBit będzie chciał zacząć prezentować produkt.
"Jeżeli chodzi o block-chain, to obecnie finalizowane są prace nad wersją +Hunters On-Chain+, która będzie jeszcze w II kw.
wydana na głównej sieci Polygon. W III kw. planowana jest emisja tokenu Boom" - powiedział prezes.
Z kolei dyrektor finansowy spółki Marek Pertkiewicz wskazał, że oficjalna premiera gry powinna odbyć się w drugiej połowie czerwca.
Prezes poinformował również, że spółka bacznie przygląda się sztucznej inteligencji i ma plan na wdrożenie AI do swoich gier.
"Staramy się wykorzystać pomoc, którą daje AI. Mamy kilka projektów, którymi - mam nadzieję - będziemy mogli podzielić się już na następnej konferencji. Wykorzystujemy AI przy wspieraniu i szybszym produkowaniu gier" - powiedział prezes.
"W tej chili skupiamy się głównie na tworzeniu kontentu, a kolejnym krokiem będzie tworzenie kodu, ale chcemy zacząć od zawartości" - dodał.
Wskazano, że nowe gry z gatunku idyle i sport są ukończone i obecnie optymalizowane, a ich premiera może się odbyć w III kw. 2023 r.
Skorygowana EBITDA grupy BoomBit w I kw. 2023 roku była niższa rdr o 38,7 proc i wyniosła 3,7 mln zł w porównaniu do 6 mln zł w tym samym okresie 2022 r., i była zgodna z konsensusem PAP Biznes. Skorygowany zysk netto ukształtował się na poziomie 0,5 mln zł wobec 2,3 mln rok wcześniej. (PAP Biznes)
mcb/ gor/