REKLAMA
OSTATNIE DNI PROMOCJI

Benefit chce zbliżyć się z liczbą kart w Polsce do 1 mln na koniec roku

2022-03-07 08:50, akt.2022-03-07 15:25
publikacja
2022-03-07 08:50
aktualizacja
2022-03-07 15:25

Benefit Systems będzie dążył do wzrostu liczby kart sportowych w Polsce do 1 mln na koniec tego roku - poinformowała spółka. Firma zamierza otworzyć do końca roku jeszcze 7-8 klubów fitness w Polsce i pięć za granicą. Przygotowuje się do wydania testowych kart w Turcji.

Benefit chce zbliżyć się z liczbą kart w Polsce do 1 mln na koniec roku
Benefit chce zbliżyć się z liczbą kart w Polsce do 1 mln na koniec roku
/  Benefit Systems

Benefit Systems poinformował w poniedziałek w prezentacji dla inwestorów, że liczy w pozostałej części roku na stabilizację wzrostu liczby kart i powrót do kwartalnych przyrostów sprzed pandemii. Liczba aktywnych kart sportowych w Polsce w pierwszym kwartale wzrosła do 939 tys. z 842 tys. notowanych na koniec 2021 roku.

Aktywność użytkowników kart była w czwartym kwartale 2021 r. wyższa niż w analogicznym okresie przed pandemią, ale w pierwszym kwartale tego roku wzrost aktywności wyhamował.

"W średnim terminie spodziewamy się powrotu aktywności użytkowników do średnich poziomów z przeszłości" - powiedział podczas poniedziałkowej telekonferencji członek zarządu spółki Bartosz Józefiak.

Firma donosi o wyższych przychodach z jednego klienta (ARPU) w IV kw., zarówno w przypadku kart, jak i karnetów sprzedawanych bezpośrednio w klubach, i liczy na kontynuację tego trendu w tym roku. Wzrost ten wynika z rozpoczętych w zeszłym roku podwyżek cen kart MultiSport oraz dwóch cykli podwyżek cen karnetów w klubach należących do grupy.

Liczba sprzedanych karnetów była w lutym o 13 proc. wyższa w porównaniu z końcem ubiegłego roku i wyniosła 126 tys., bez uwzględnienia sieci Total Fitness, o przejęciu którego Benefit informował w listopadzie.

Od początku roku grupa otworzyła cztery nowe kluby fitness i planuje jeszcze 7-8 otwarć w tym roku. Nie wyklucza zamknięcia pojedynczych, nierentownych lokalizacji. Z końcem lutego sieć liczyła 168 klubów. W pierwszym kwartale Benefit rozbudował bazę partnerów swojego flagowego programu kartowego MultiSport do 4,5 tys. obiektów.

Jak podał Józefiak, spółka nie jest obecnie w stanie określić, o ile mogą wzrosnąć koszty w tym roku. Najmocniejsze wzrosty notują ceny energii i mediów.

"Nadal dość elastycznie podchodzimy do myślenia o budżecie na 2022 rok w kontekście kosztów ogólnego zarządu. W Polsce podlegamy takiej samej presji inflacyjnej jak inne firmy. Z naszej perspektywy najbardziej widoczne są wzrosty cen energii i mediów w klubach. Na szczęście nie stanowią one dużego udziału w całości naszych kosztów" - powiedział podczas konferencji.

Grupa nie obserwuje istotnych zmian w otoczeniu konkurencyjnym.

"Nie widzimy zwiększonej aktywności sprzedażowej ze strony konkurencji. W przypadku Medicover widoczna jest rozbudowa sieci klubów, natomiast są to głównie akwizycje w mniejszych miejscowościach. Strategia cenowa i produktowa tego konkurenta nie różni się istotnie od tego, co widzieliśmy do tej pory" - powiedział członek zarządu.

Na rynkach zagranicznych grupa posiada w marcu 316 tys. aktywnych kart sportowych, o 31 tys. więcej niż na koniec 2021 r. Jak podano w prezentacji, aktywność użytkowników jest porównywalna do poziomów z poprzednich dwóch lat.

Benefit nie spodziewa się w tym roku za granicą zysków, skupia się na odbudowie liczby obsługiwanych kart.

"Czy osiągniemy próg rentowności na rynkach zagranicznych w 2022 r.? Raczej nie, ale też nie jest to naszym głównym celem na najbliższe miesiące. W tym roku koncentrujemy się na odbudowie wolumenów i na rynku tureckim. Presja kosztowa będzie taka jak w Polsce, natomiast aktywność użytkowników będzie wracała do normy sprzed pandemii” - powiedział Józefiak.

Benefit oczekuje, że wzrost bazy kart na rynkach zagranicznych będzie w tym roku podobnych do okresów sprzed pandemii, przy założeniu stabilnej sytuacji epidemicznej.

Spółka planuje otworzyć w tym roku za granicą pięć klubów. Sieć zagranicznych obiektów własnych liczy obecnie 25 lokalizacji, w tym jeden klub otwarty w I kw. w czeskiej Ostrawie.

Firma nadal pracuje nad wejściem na rynek turecki: buduje bazę partnerów oraz przygotowuje się do wydania kart testowych. Benefit nadal ocenia Turcję jako atrakcyjny rynek, pomimo zawirowań gospodarczych widocznych m.in. na kursie liry.

"Jesteśmy świadomi ryzyk, dlatego nasze podejście jest raczej ostrożne. Decyzje w sprawie większego zaangażowania będziemy podejmować dopiero po testach, gdy będziemy mądrzejsi o pierwsze wnioski dotyczące zainteresowania klientów i użytkowników. Sam kurs liry tureckiej nie powinien mieć wielkiego wpływu na naszą działalność operacyjną w Turcji, bo zarówno większość przychodów, jak i kosztów naszych spółek zagranicznych jest denominowana w lokalnej walucie" - wyjaśnił Józefiak w odpowiedzi na pytania PAP Biznes.

Benefit koncentruje się na wzroście organicznym, ale nie wyklucza kolejnych przejęć. Jak poinformował członek zarządu, po przejęciu Total Fitness firma nie widzi na rynku równie atrakcyjnych dużych sieci. W listopadzie ubiegłego roku grupa poinformowała o przejęciu za 75-85 mln zł (wraz z opcją earn-out) sieci Total Fitness, właściciela 14 klubów.

Nakłady inwestycyjne w tym roku z "dużym prawdopodobieństwem" przekroczą 100 mln zł. W ubiegłym roku ok. 74 mln zł.

"CAPEX na rzeczowe aktywa trwałe oraz wartości niematerialne i prawne będzie uzależniony od rozbudowy naszej sieci, czyli pośrednio – od dynamiki wzrostu liczby użytkowników kart MultiSport i karnetowiczów B2C. Obok pięciu klubów już otwartych w pierwszym kwartale zamierzamy w tym roku otworzyć jeszcze łącznie ok. 12-13 klubów w Polsce i za granicą" - napisał PAP Biznes Józefiak.

"Dodatkowo, wraz z rozwojem nowych projektów czy platform będziemy kontynuować nasze inwestycje w technologię" - dodał.

W piątek Benefit Systems opublikował szacunkowe wyniki finansowe za IV kw. 2021 roku. Przychody wzrosły o 119 proc. rok do roku, do 378,6 mln zł i okazały się o 7,7 proc. wyższe od konsensusu PAP Biznes. Zysk operacyjny sięgnął 37,5 mln zł wobec 46 mln zł straty przed rokiem i był 56 proc. wyższy od oczekiwań.

W prezentacji spółka przypomniała, że bazę porównawczą wyników, IV kw. 2020 r., stanowił okres objęty restrykcjami związanymi z pandemią. Zyski segmentu "Polska" wsparło ponadto, o 11 mln zł, rozwiązanie rezerwy na zafakturowane przychody.

Kurs Benefit Systems o godz. 15.10 spada o 1,8 proc. do 540 zł. (PAP Biznes)

kuc/ mfm/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Wyjątkowa wyprzedaż Ford Pro. Poznaj najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki