Benefit Systems planuje dalsze inwestycje w platformę MultiLife. Spółka przygląda się rynkowi pod kątem akwizycji i w następnych miesiącach chciałaby zrealizować kolejne przejęcie - poinformował członek zarządu Bartosz Józefiak. Spółka zakłada, że w 2022 roku będzie mogła powrócić do odnotowywanego przed pandemią średniorocznego tempa wzrostu sprzedaży kart sportowych.


"Od kilku miesięcy, szczególnie po sfinalizowaniu sprzedaży akcji własnych w połowie tego roku, komunikowaliśmy, że większość środków pozyskanych w ten sposób chcielibyśmy przeznaczyć na inwestycje, w tym na akwizycje. Najważniejszym elementem tych akwizycji jest w tej chwili budowa podstaw produktowych do MultiLife. W ubiegłym tygodniu nabyliśmy spółkę Focusly i w kolejnych miesiącach chcielibyśmy również rozbudowywać ten element produktowy w platformie MultiLife, więc przyglądamy się dostępnym rozwiązaniom na rynku. Jeżeli będą one spełniały nasze kryteria, to chcielibyśmy takie projekty akwizycyjne realizować" - powiedział podczas środowej telekonferencji członek zarządu Bartosz Józefiak.
Benefit Systems podał we wtorek, że szacunkowa liczba aktywnych kart sportowych w Polsce w listopadzie wyniosła 814 tys. wobec 709 tys. we wrześniu.
"Wzrost liczby aktywnych użytkowników karty MultiSport w Polsce jest zgodny z naszymi oczekiwaniami i tym, co komunikowaliśmy po zakończeniu drugiej fali pandemii. Na początku listopada przekroczyliśmy liczbę 800 tys. aktywnych abonentów w Polsce. Bardzo pomagała w tym kwestia dostępności sieci, obiektów sportowych po drugiej fali - obserwowaliśmy ich stabilny wzrost w ciągu ostatnich miesięcy, a w ostatnich tygodniach liczba dostępnych obiektów zbliża się już do tej sprzed pandemii" - powiedział Józefiak.
"Od początku czerwca, czyli od zakończenia poprzedniego lockdownu obserwujemy bardzo duże zainteresowanie i aktywność użytkowników kart MultiSport w Polsce zarówno w naszych klubach, jak i w sieciach partnerskich. Znacząco przekracza ona poziom sprzed pandemii, co również stanowi jedną z podstawowych różnic, jakie obserwujemy w stosunku do sytuacji ubiegłorocznej" - dodał.
Na rynkach zagranicznych (Czechy, Słowacja, Bułgaria, Chorwacja) liczba aktywnych kart w listopadzie wyniosła ok. 292 tys., podczas gdy we wrześniu było ich 276 tys.
"W listopadzie obserwowaliśmy wzrosty w Czechach, natomiast spadek w Bułgarii, który był związany ze wprowadzeniem dodatkowych obostrzeń covidowych w tym kraju" - powiedział Józefiak.
"Najważniejszą różnicą w sytuacji za granicą w stosunku do rynku polskiego jest aktywność użytkowników kart - w przeciwieństwie co Polski jest ona porównywalna z tą, którą obserwowaliśmy przed pandemią" - dodał.
Jak wskazał, spółka obserwowała w ostatnich tygodniach bardzo duże zainteresowanie ofertą wśród nowych klientów, szczególnie na rynku polskim.
"Pierwszy raz od wielu, wielu miesięcy pojawiło się tak duże zainteresowanie naszymi produktami i to jest dobry prognostyk na kolejne miesiące" - powiedział Józefiak.
Jego zdaniem, ma to związek z poprawą sytuacji na rynku pracy.
"Trudno powiedzieć, jak ta sytuacja będzie się kształtować w 2022 roku. W naszych bazowych scenariuszach zakładamy, że ta wyższa aktywność, szczególnie na rynku polskim, jeszcze przez kolejne kwartały - wraz z odbudową naszego biznesu - będzie się utrzymywać" - powiedział członek zarządu Benefit Systems.
"Długoterminowo pewnie również z nami pozostanie dlatego, że po pandemii temat aktywności fizycznej generalnie jest bardzo nośny i istotny - to może powodować, że ludzie będą chcieli więcej i częściej ćwiczyć" - dodał.
Priorytetem Benefit Systems jest odbudowa bazy kart zarówno w Polsce, jak i za granicą. Spółka zakłada odbudowę bazy w 2022 roku i powrót do dynamiki sprzed pandemii, przy założeniu braku restrykcji i kolejnych dużych fal pandemii.
"Na dzień dzisiejszy trudno nam się pokusić o jakieś konkretniejsze deklaracje. Niepewna sytuacja pandemiczna w Polsce oraz zaostrzające się w ostatnich tygodniach rygory na niektórych rynkach zagranicznych powodują, że dość ostrożnie musimy podchodzić do naszych planów na kolejny rok" - powiedział Bartosz Józefiak.
"Wydaje się, że są absolutne przesłanki do tego, by - w przypadku utrzymania i stabilizacji sytuacji pandemicznej, przez co rozumiem brak wprowadzania dodatkowych ograniczeń - powrócić w przyszłym roku do średniorocznego tempa wzrostu sprzedaży kart MultiSport sprzed pandemii - zarówno w Polsce, jak i na rynkach zagranicznych" - dodał.
Jak wskazał, najważniejsze będą pierwsze miesiące przyszłego roku.
"Pierwszy kwartał czy pierwsze cztery miesiące 2022 roku powinny nam pozwolić na lepsze oszacowanie tego, kiedy będzie możliwy powrót do liczby kart sprzed pandemii w Polsce" - powiedział członek zarządu Benefit Systems.
Na koniec 2019 roku grupa miała 1,453 mln aktywnych kart sportowych wobec 1,194 mln kart przed rokiem. Liczba kart obsługiwanych przez grupę w Polsce na koniec 2019 roku wyniosła 1,119 mln sztuk wobec 971,2 tys. rok wcześniej, a za granicą 334,6 tys. wobec 222,9 tys. przed rokiem.
Benefit Systems opublikował we wtorek kwartalne wyniki finansowe.
Grupa odnotowała w III kw. 2021 roku 10 mln zł straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 18,1 mln zł zysku netto przed rokiem. Konsensus PAP Biznes zakładał, że grupa odnotuje w III kw. zysk netto na poziomie 11,3 mln zł. Prognozy analityków znajdowały się w przedziale 4,8-20,7 mln zł.
Zysk operacyjny grupy wyniósł w III kw. 6,2 mln zł wobec 33,4 mln zł rok wcześniej. Konsensus PAP Biznes zakładał 12,7 mln zł EBIT, a prognozy znajdowały się w przedziale 9,4-17,6 mln zł. EBITDA Benefit Systems ukształtowała się na poziomie 57,3 mln zł i była niższa od konsensusu, który wynosił 63,3 mln zł (przedział 60,8-66,9 mln zł). Przed rokiem EBITDA grupy wyniosła 84,8 mln zł.
Strata przed opodatkowaniem w III kw. wyniosła 7,6 mln zł, podczas gdy przed rokiem grupa odnotowała na tym poziomie 24,6 mln zł zysku. Jak podano, ujemny wpływ na raportowany wynik przed opodatkowaniem w III kw. miały różnice kursowe (13,5 mln zł).
Przychody Benefit Systems w III kw. wyniosły 297,3 mln zł, co było zgodne z konsensusem PAP Biznes na poziomie 297,5 mln zł. Przed rokiem grupa miała 313,5 mln zł przychodów.
W Polsce przychody spadły o 9 proc. do 196 mln zł, a strata operacyjna wyniosła 8,2 mln zł wobec 18 mln zł zysku rok wcześniej. W segmencie zagranicznym grupa odnotowała spadek sprzedaży o 1 proc. do 89,3 mln zł, a zysk EBIT spadł do 8,8 mln zł z 12,3 mln zł.
Na koniec września grupa posiadała 303 mln zł środków pieniężnych. Wartość gotówki netto to 80 mln zł. (PAP Biznes)
sar/ mfm/
























































