REKLAMA

Answear miał w I półroczu 20,2 mln zł EBITDA, wzrost o 14,4 proc. rdr

2022-09-12 18:16
publikacja
2022-09-12 18:16

Answear, platforma cyfrowej sprzedaży odzieży, miała w pierwszym półroczu 2022 roku 20,2 mln zł EBITDA, co oznacza wzrost o 14,4 proc. rdr. Przychody wzrosły o 39,4 proc. rdr do 375,7 mln zł - podała spółka w raporcie półrocznym. Z wyliczeń PAP Biznes wynika, że w samym II kwartale EBITDA wyniosła 16,7 mln zł i była wyższa od oczekiwań o ponad 21 proc.

Answear miał w I półroczu 20,2 mln zł EBITDA, wzrost o 14,4 proc. rdr
Answear miał w I półroczu 20,2 mln zł EBITDA, wzrost o 14,4 proc. rdr
fot. Szymon Laszewski / / FORUM

Zysk netto w I półroczu wyniósł 3,9 mln zł i był niższy o blisko 56 proc. rdr. W samym II kwartale spółka zanotowała 7,2 mln zł zysku netto, analitycy oczekiwali tymczasem wyniku na poziomie 5,3 mln zł.

Spółka podała w raporcie, że EBITDA skorygowana wyniosła w I połowie roku prawie 24 mln zł, co oznacza wzrost o ok. 16 proc. rdr.

"Z jednej strony utrzymujemy dynamiczne wzrosty, z drugiej znacznie poprawiliśmy rentowność względem ostatniego kwartału oraz zeszłego roku. Pokazuje to, że mimo trudnego otoczenia rynkowego nasz biznes ma się dobrze i jest w stanie poprawiać wyniki. To zasługa stale wzbogacanej oferty produktowej, silnej pozycji rynkowej, a także mocnej dywersyfikacji geograficznej oraz odpowiedniego dotarcia do naszych klientów" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Krzysztof Bajołek.

Jak podano, wyniki w samym II kwartale nie były obciążone żadnymi jednorazowymi wydarzeniami i kosztami jak w przypadku I kwartału 2022 r., a w sprzedaży dominowała nowa kolekcja wiosna-lato ’22, co miało istotny wpływ na poprawę rentowności spółki.

Dodatkowo, pozytywny wpływ na wynik EBITDA miała poprawa kluczowych KPI biznesu oraz rozwodnienie kosztów stałych, które wynika bezpośrednio z dynamicznego przyrostu sprzedaży.

W I półroczu sprzedaż na rynkach UE poza Polską wzrosła rdr o ponad 56 proc. Spółka uruchomiła w tym okresie sprzedaż w nowym kraju – Słowenii.

Answear poinformował, że poprawiła się sytuacja na rynku ukraińskim. Przychody na tym rynku spadły o 4,4 proc. rdr, mimo braku prowadzonej sprzedaży przez okres ponad dwóch miesięcy w I półroczu.

"Sytuacja na rynku ukraińskim wraca do normalności. Poziom sprzedaży w I półroczu jest bliski tego sprzed roku, gdzie o wojnie jeszcze nikt nie słyszał. Warto wspomnieć, iż regularną sprzedaż uruchomiliśmy dopiero w maju br. Pozwala nam to optymistycznie patrzeć w przyszłość i liczyć na odbudowanie tego rynku" – dodał prezes Bajołek.

W II kwartale mBank przedłużył oraz powiększył linię na finansowanie bieżącej działalności Answear z 44 mln zł do 80 mln zł. Dodatkowo Answear zwiększył limit kredytowy w PKO BP z 33 mln zł do 53 mln zł oraz zawarł umowy na faktoring odwrotny z PKO BP Faktoring na 15 mln zł oraz z Santander Factoring do kwoty 10 mln zł.

W kwietniu Answear przedłużył umowę najmu magazynu centralnego w Kokotowie pod Krakowem. Umowa będzie obowiązywała do lipca 2037 r. Spółka zakłada dalszą ekspansję zagraniczną w kolejnych latach, więc będzie poszukiwać lokalizacji dla jeszcze jednego magazynu, który będzie mógł obsługiwać południowe rynki.

Answear. com to platforma cyfrowej sprzedaży markowej odzieży, obuwia i akcesoriów w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Spółka prowadzi działalność w 11 krajach. (PAP Biznes)

pel/ gor/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Najtańsze konta firmowe z premią za korzystanie
Najtańsze konta firmowe z premią za korzystanie

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Prognozy i wyniki finansowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki