

Grupa Żywiec spodziewa się, że w 2019 r. sprzedaż piwa w Polsce nieznacznie spadnie - poinformowała spółka w raporcie rocznym.
"Spodziewamy się że w 2019 roku sprzedaż piwa w Polsce nieznacznie spadnie. Rynek wzrośnie w ujęciu wartościowym w wyniku spodziewanego wzrostu kosztów energii, surowców i opakowań oraz utrzymującej się inflacji w Polsce" - napisano w sprawozdaniu zarządu.
Jak podał Żywiec, wczesne lato i dobra pogoda w sezonie, w połączeniu z Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej, przyczyniły się do wzrostu sprzedaży piwa w 2018 roku.
"Konsumenci częściej sięgali po droższe i bardziej zróżnicowane produkty. Grupa Żywiec zanotowała dwucyfrowy wzrost sprzedaży marek premium w tym Żywca, Heinekena i Desperadosa. Firma podwoiła także sprzedaż piw i radlerów bezalkoholowych (...)" - napisano.
Grupa Żywiec sprzedała w 2018 roku 11.286 tys. hektolitrów piwa wobec 11.236 tys. hl w 2017 r.
W 2018 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży grupy wzrosły o 5 proc. rdr do 3,324 mld zł. Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej wzrósł o 24 proc. do 415 mln zł. Grupa osiągnęła 324 mln zł zysku netto, co oznacza wzrost o 25 proc. rdr. (PAP Biznes)
pel/ ana/