REKLAMA
RELACJA Z FORUM FINANSÓW

Wydatki marketingowe Huuuge w I kwartale podobne do tych z IV kwartału

2021-04-20 11:24
publikacja
2021-04-20 11:24

Wartość wydatków Huuuge na płatne pozyskiwanie graczy w pierwszym kwartale była zbliżona do tej z IV kw. ubiegłego roku, czyli wyniosła ok. 40 mln USD - poinformował dyrektor finansowy Grzegorz Kania. Grupa zwiększa aktywność w obszarze wydawniczym.

Wydatki marketingowe Huuuge w I kwartale podobne do tych z IV kwartału
Wydatki marketingowe Huuuge w I kwartale podobne do tych z IV kwartału
fot. 12photography / / Shutterstock

"Nasze wydatki na kampanie marketingowe pozostały w pierwszym kwartale, w wartościach bezwzględnych, na tym samym poziomie co w czwartym kwartale 2020 roku. Nadal korzystaliśmy z okazji do zwiększania skali naszych nowych gier oraz utrzymywaliśmy skuteczne działania we flagowych grach" - powiedział Kania podczas telekonferencji.

W czwartym kwartale ubiegłego roku wydatki producenta gier mobilnych na pozyskiwanie graczy (user aquisition) wzrosły rok do roku o 58 proc. do 40 mln USD i stanowiły równowartość 44,8 proc. przychodów. Spółka podała na początku kwietnia, że szacunkowe przychody za I kw. (bez rozpoznania przychodów w czasie) wzrosły rok do roku o 27 proc., do 95,6 mln USD. Utrzymanie wydatków na pozyskiwanie graczy z IV kw. oznacza, że stanowiły one w I kw. równowartość 41,8 proc. kwartalnej sprzedaży.

Przedstawiciele spółki podali podczas konferencji, że w I kw. udział nowych gier - szczególnie "Traffic Puzzle" i "Star Slots" - w przychodach kolejny raz zwiększył się i był wyższy niż 11 proc. notowane w grudniu 2020. Za większość przychodów nadal odpowiadają dwie flagowe produkcje: "Huuuge Casino" i "Billionaire Casino".

Prezes Anton Gauffin poinformował, że grupa prowadzi coraz więcej działań w obszarze wydawania gier zewnętrznych producentów.

"'Akwizycyjna' części naszej strategii obejmuje również umowy wydawnicze. Nie planujemy tylko przejęć, prowadzimy coraz więcej działań w obszarze wydawniczym. Widzimy dużo więcej ruchu na tym polu" - powiedział prezes.

W poniedziałkowym komunikacie prasowym spółka podała, że analizuje obecnie pięć celów w obszarze przejęć i podtrzymuje, że chce wykorzystać na przejęcia środki z niedawnej oferty publicznej do końca 2022 roku.

Gauffin dodał podczas konferencji, że firma analizuje m.in. cele przejęć z Polski.

Grupa planuje utrzymać w kolejnych kwartałach wydatki na badania i rozwój na podobnym poziomie jak w IV kw., kiedy wyniosły one 8,7 mln USD rosnąc o 109 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2019 roku.

"W 2020 roku zwiększyliśmy znacząco zespoły badań i rozwoju - do 371 osób na koniec roku z 300 osób rok wcześniej, to zwiększyło koszty. Nie planujemy dalszego istotnego zwiększania tych zespołów i spodziewamy się, że wydatki R&D będą kontynuowane w tym tempie" - powiedział dyrektor finansowy Huuuge.

Kania przypomniał, że w czwartym kwartale koszty ogólne i administracyjne grupy zostały jednorazowo podwyższone o ok. 2 mln USD przez wydatki związane z ofertą publiczną na GPW. Koszty wyniosły 10 mln USD były o 174 proc. wyższe niż rok wcześniej.

Huuuge opublikował w poniedziałek wieczorem raport za 2020 rok.

Skorygowana EBITDA producenta gier w czwartym kwartale 2020 roku spadła do 3,1 mln USD z 15,5 mln zł USD rok wcześniej. Zysk netto, oczyszczony o wpływ zdarzeń jednorazowych, wyniósł 2,1 mln USD wobec 12,6 mln USD przed rokiem. Spółka podała, że spadek zysków w czwartym kwartale to efekt wyższych nakładów na kampanie marketingowe. Przychody spółki w IV kw. ubiegłego roku były rekordowe i wyniosły 89,2 mln USD, co oznacza wzrost o 23,7 proc. rok do roku.

Kurs akcji spółki spada o godz. 11.05 o 4,4 proc. do 43,6 zł.

Huuuge jest producentem i wydawcą gier przeznaczonych na urządzenia mobilne i platformy internetowe. Podstawową ofertę spółki stanowią gry typu social casino. Najbardziej dochodowe produkcje to: "Huuuge Casino", Billionaire Casino", "Star Slots" i "Traffic Puzzle".

Firma zadebiutowała na GPW 19 lutego. Wartość oferty poprzedzającej debiut sięgnęła 1,67 mld zł, w tym wartość emisji nowych akcji to 565 mln zł. (PAP Biznes)

kuc/ asa/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Wyjątkowa wyprzedaż Ford Pro. Poznaj najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki