WAWEL broni znaku Michałków Zamkowych
PRODUKTY SPÓŁKI NAGRODZONE
Krakowski Wawel został posądzony przez firmę ZPC Michałek z Będzina o bezprawne używanie znaku towarowego Michałki Zamkowe. Przedstawiciele spółki twierdzą, że zarzuty te są bezpodstawne.
Władze Wawelu podkreślają, że 22 stycznia br. spółka zawarła umowę, mocą której przeniesione zostało prawo z rejestracji słowno-graficznego znaku towarowego Michałki Zamkowe na ZPC Wawel. Dlatego zapowiadają podjęcie działań prawnych mających na celu ochronę znaku towarowego i dobrego imienia spółki.
W prognozach na 2001 rok Wawel zapowiada zysk netto na poziomie 4,6 mln zł, natomiast przychody ze sprzedaży wyniosą 125 mln zł. Są one wyższe o 53,3 proc. jeśli chodzi o zysk i 16 proc. w odniesieniu do sprzedaży w stosunku do 2000 roku. Zakładane wyniki nie są bezpodstawne. Są one konsekwencją realizowanej strategii firmy - powiedział PG Dariusz Tabaka, rzecznik prasowy Wawelu. Zamierzamy zdecydowanie zwiększyć sprzedaż. W tym celu wyodrębniliśmy kilka głównych marek, które zamierzamy promować. Zrezygnowaliśmy z produktów, które nie cieszą się zainteresowaniem klientów. Wprowadziliśmy też nowe, atrakcyjne opakowania - stwierdził Dariusz Tabaka. Wyroby Wawelu, oprócz konsumentów, docenili również fachowcy. Podczas XI Prezentacji Artykułów Żywnościowych Żywność 2001 krakowska spółka otrzymała Konsumencki Znak Jakości za czekoladę Krakowską Gorzką. Ponadto nagrodzono ją Dyplomem Marszałka Sejmu RP za serię czekoladowych batonów Danusia.
Wawel zapowiada też ekspansję na rynki zagraniczne. To zainteresowanie klientem zagranicznym pozytywnie oceniają analitycy. Twierdzą, że każdy nowy kanał dystrybucji jest bardzo cenny.
WOJCIECH ADAMCZYK

























































