REKLAMA
QUIZ

Uważaj, gdzie zostawiasz e-mail – wkrótce celniejsze reklamy

Michał Kisiel2015-09-29 08:37analityk Bankier.pl
publikacja
2015-09-29 08:37

Reklamodawcy korzystający z usług Google zyskają wkrótce możliwość jeszcze lepszego dopasowywania swoich reklam. Dzięki użyciu adresu e-mail będą mogli wyświetlić nam spersonalizowane wiadomości w Gmailu, YouTubie i wynikach wyszukiwania.

Uważaj, gdzie zostawiasz e-mail – wkrótce celniejsze reklamy
Uważaj, gdzie zostawiasz e-mail – wkrótce celniejsze reklamy
fot. phovoir / / YAY Foto

Miliony użytkowników internetu na całym świecie albo korzystają z poczty Gmail oferowanej przez Google albo posiadają konto Google powiązane z własnym kontem e-mail. Wkrótce gigant z Mountain View pójdzie w ślady Facebooka i pozwoli reklamodawcom na użycie adresu e-mail jako sposobu umożliwiającego jeszcze lepsze namierzanie odbiorców swoich przekazów. Usługa Customer Match, zapowiedziana przez Google w poniedziałkowym wpisie w blogu Inside AdWords, będzie dostępna w ciągu najbliższych kilku tygodni.

Na czym polega „namierzanie po e-mailu”? 

Załóżmy, że w sklepie internetowym zarejestrowaliśmy się używając adresu naszego konta Gmail. Sklep chce przypomnieć swoim klientom o rozpoczynającej się promocji. Może oczywiście skontaktować się z nami bezpośrednio pocztą elektroniczną, ale można podejrzewać, że znacznie skuteczniejszy niż „zwykły spam” będzie klip wideo wyświetlony jako reklama poprzedzająca oglądany przez nas teledysk na YouTube. Problem w tym, że prowadząc kampanię na YouTube sklep nie mógł do tej pory skutecznie wybrać sobie jako odbiorców tylko osób, które już są u niego zarejestrowane i np. kupiły towar z promowanej właśnie kategorii.

Usługa Customer Match pozwoli reklamodawcy wgrać na serwer Google listę adresów e-mail klientów, do których reklamodawca chce dotrzeć. Jeśli tego samego adresu użyliśmy jako konta Google (lub korzystamy z Gmail), to zostaniemy „namierzeni”. Reklama za którą zapłacił sklep internetowy będzie mogła się pojawić w naszych wynikach wyszukiwania, w serwisie YouTube i na koncie Gmail.

Podobnie jak Facebook, Google pozwoli firmom na dotarcie także do nowych potencjalnych klientów. Na podstawie cech wyselekcjonowanej za pomocą adresów e-mail zbiorowości, zaproponuje podobną grupę docelową osób, które nie są zarejestrowane u reklamodawcy.

Osobny e-mail - warto rozważyć

W założeniu nowa usługa Google ma pomóc w prezentowaniu użytkownikom lepiej dobranych reklam i, przede wszystkim, we wzmocnieniu relacji klient-przedsiębiorstwo. Jeśli chcemy uniknąć osaczenia przez spersonalizowane reklamy, warto trzymać się prostej zasady – do rejestracji w sklepach internetowych używać osobnego adresu e-mail założonego specjalnie dla tego celu. Adres ten nie powinien być powiązany z kontem Google i profilem na Facebooku. Utrudni to profilowanie reklam, a jednocześnie uprości zarządzanie niechcianymi wiadomościami wysyłanymi przez sprzedawców.

Źródło:
Michał Kisiel
Michał Kisiel
analityk Bankier.pl

Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z psychologią finansów, analizuje, jak płacą i zadłużają się Polacy. Doktor nauk ekonomicznych, zwolennik idei społeczeństwa bez gotówki. Pomysłodawca finansowego eksperymentu "2 tygodnie bez portfela", w ramach którego banknoty i karty płatnicze zamienił na smartfona. Telefon: 501 820 788

Tematy
Światłowód z usługami bezpiecznego internetu
Światłowód z usługami bezpiecznego internetu
Advertisement

Komentarze (4)

dodaj komentarz
~asdr
nie rozumiem tego marketingu od jakiegos czasu.
" Problem w tym, że prowadząc kampanię na YouTube sklep nie mógł do tej pory skutecznie wybrać sobie jako odbiorców tylko osób, które już są u niego zarejestrowane i np. kupiły towar z promowanej właśnie kategorii." po co wyswietlac mi rekalme produktu z kategorii ktory
nie rozumiem tego marketingu od jakiegos czasu.
" Problem w tym, że prowadząc kampanię na YouTube sklep nie mógł do tej pory skutecznie wybrać sobie jako odbiorców tylko osób, które już są u niego zarejestrowane i np. kupiły towar z promowanej właśnie kategorii." po co wyswietlac mi rekalme produktu z kategorii ktory juz kupilem? ostatnio szukalem ekspresu do kawy juz dawno mam kupiony a od 2 tygodni ciagle wiswietlane mi sa ekspresy, przeciez drugiego nie kupie !!!!
~qwef
jak tylko się planowo popsuje, kupisz ;)
~Daro
Są rzeczy, które kupujesz cyklicznie - np. tabletki od bólu głowy.
~ktośtam
Dla każdej rejestracji inny alias pocztowy. Ładnie wtedy widać kto komu przekazał adres e-mail, skąd był wyciek w razie pojawienia się spamu itp. Jak alias się spali i trafi do baz spamerskich i innych googlowych targetowań to usuwamy i tworzymy nowy.

Takie tam podstawowe zasady higieny.

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki