Pepco, znana dyskontowa sieć sprzedaży, wybrała giełdę w Warszawie na miejsce debiutu – poinformowała agencja Reuters. W grę wchodziła jeszcze giełda w Londynie, jednak Pepco podjęło decyzję o wyborze polskiego rynku na przeprowadzenie oferty publicznej – twierdzi agencja, powołując się na dwa źródła zbliżone do sprawy. Samo Pepco odmówiło komentarza w tej sprawie.


Pepco posiada w Polsce ponad 1000 sklepów, ale jest także właścicielem brytyjskiej sieci dyskontowej Poundland. Działa także na rynkach w Chorwacji, Estonii i na Litwie. W sumie firma miała w 2020 roku 3218 sklepów. Plany na ten rok przewidują otwarcie ponad 200 sklepów Pepco, ponad 50 sklepów Dealz i ponad 20 sieci Poundland.
Pepco Group jest wyceniana na ok. 6 mld dolarów. Według telewizji SkyNews oferta publiczna ma mieć wartość 4,5 mld euro. Gdyby IPO doszło do skutku, byłaby to największa oferta publiczna na GPW w tym roku.
Plan debiutu jest związany z sytuacją na rynkach finansowych, na których, za sprawą banków centralnych, pojawia się rekordowy popyt ze strony inwestorów, szukających okazji inwestycyjnych w otoczeniu zerowych stóp procentowych.
Pepco, które działa w Europie także pod marką Dealz, jest częścią południowoafrykańskiego koncernu Steinhoff. Koncern powrócił w styczniu do analizy opcji strategicznych dla Pepco, jedną z nich było przeprowadzenie oferty publicznej. Wcześniej podobne informacje pojawiały się już w 2019 i 2020 roku. W 2019 roku agencja Bloomberg informowała, że Steinhoff rozważa sprzedaż 25 proc. akcji Pepco poprzez giełdy w Londynie i Warszawie.
MD





















































