Po pierwszym tygodniu od premiery gracze kupili od 5 do 10 proc. nakładu premierowego gry Enemy Front, wyprodukowanej przez CI Games - poinformował PAP prezes spółki Marek Tymiński.
"Po pierwszym tygodniu przez kasę sklepów przeszło od 5 do 10 proc. nakładu w zależności od rynku zbytu" - powiedział PAP Tymiński.
"Wpływ na sprzedaż ma między innymi duża popularność gier na nowe konsole szczególnie w najbardziej rozwiniętych krajach, które dużo szybciej, niż spodziewał się rynek, zajęły miejsce po poprzedniej generacji konsol" - dodał.
Gra Enemy Front zadebiutowała na rynku amerykańskim 10 czerwca, a w Europie 13 czerwca. Ukazała się jednocześnie na konsole Sony Playstation3, Xbox360 oraz na komputery PC. Nakład premierowy, wyniósł 350 tys. szt.
Enemy Front to gra z gatunku FPS (shooter z perspektywy pierwszej osoby) osadzona w realiach Powstania Warszawskiego i II Wojny Światowej.
Wcześniej prezes CI Games informował, że budżet Enemy Front zamknął się kwotą dwudziestu kilku mln zł, a koszty zwrócą się przy sprzedaży +dużych+ kilkuset sztuk.
W drugiej połowie 2014 r. na rynek ma trafić drugi tegoroczny debiut CI Games - Lords of The Fallen. (PAP)
gsu/ asa/