Pepco Group, sieć wielobranżowych sklepów dyskontowych w Europie, widzi szanse otwarcia w przyszłości ok. 6 tys. sklepów Pepco i 2 tys. kolejnych sklepów Dealz - poinformowała spółka w komunikacie. Grupa uważa, że w następstwie kryzysu wywołanego COVID-19 wzmocni się trend zwracania się klientów ku kanałom dyskontowym.


"Opierając się na potwierdzonych zewnętrznie analizach dotyczących sąsiedztwa potencjalnych nowych sklepów, istnieje możliwość zapewnienia znaczącego, długoterminowego i charakteryzującego się niskim ryzykiem, dalszego wzrostu sieci sklepowych Pepco i Dealz. W tej chwili zidentyfikowanych zostało 8.000 geograficznych obszarów, gdzie mogłyby powstać nowe sklepy. Przy obecnym tempie ekspansji, zapewniałoby to 20 lat przyszłego rozwoju" - podała spółka w komunikacie.
Przeczytaj także
Jak podano, ponad 4.300 miejsc na nowe sklepy znajduje się na rynkach, gdzie powyższe marki już są obecne.
"Grupa dostrzega szanse na otwarcie około 6.000 sklepów Pepco, zarówno na obecnych i na nowych rynkach, zwłaszcza w Europie Zachodniej. Grupa zidentyfikowała też miejsca, gdzie otworzyć można kolejnych 2.000 sklepów Dealz, przede wszystkim w rejonach, gdzie marka jest już obecna, a także w ich okolicach. Duże możliwości rozwoju na rynkach, gdzie klienci nie zapoznali się dotąd z podobną ofertą istnieją w Europie Środkowo-Wschodniej" - napisano.
Grupa Pepco posiada i zarządza paneuropejską wieloformatową siecią dyskontowych sklepów wielobranżowych, która według stanu na koniec marca liczyła 3.246 sklepów w 16 krajach. Sklepy grupy oferują ubrania, artykuły detaliczne, produkty pierwszej potrzeby, zabawki i produkty sezonowe.
Według stanu na 31 marca 2021 r., Pepco prowadziło 2.229 sklepów w 13 krajach. W ramach marki Pepco co roku otwieranych jest ponad 300 sklepów. Pepco otworzyło niedawno pierwsze sklepy w Europie Zachodniej, we Włoszech, a w najbliższych dniach otwarty zostanie sklep w Hiszpanii.
Sieć Poundland w Wielkiej Brytanii działa od 1990 r. i na koniec marca prowadziła 818 sklepów. W ramach międzynarodowej ekspansji Poundland, w 2011 r. wprowadzona została marka Dealz, która na koniec marca prowadziła 199 sklepów w Irlandii, Hiszpaniii i Polsce.
W sieci Poundland i Dealz planowane jest otwieranie około 100 sklepów rocznie, początkowo głównie w Hiszpanii i Polsce.
Ambicją grupy Pepco jest stać się wiodącą w Europie siecią dyskontowych sklepów wielobranżowych.
Celem jest osiągnięcie w ciągu 5-7 lat wyniku EBITDA na poziomie ponad 1 mld euro. Jak podano, jest to możliwe dzięki dalszemu wzmocnieniu wiodącej na rynku oferty dla klientów i planowanemu ponad trzykrotnemu powiększeniu liczby sklepów, wchodzących obecnie w skład grupy.
Strategia grupy zakłada m.in. wzrost sprzedaży porównywalnej (like-for-like) oraz wzrost udziałów rynkowych, znaczące rozszerzenie skali działalności w Europie oraz poprawę efektywności operacyjnej.
Grupa uważa, że długoterminowo będzie beneficjentem zmiany nawyków konsumentów, którzy zwracają się ku kanałom dyskontowym.
"Przedłużająca się niepewność ekonomiczna będąca następstwem kryzysu wywołanego przez COVID-19 tylko ten trend wzmocni. Grupa uważa, że w krótkim terminie, jej zdywersyfikowana oferta dla klientów pozwoliła jej uzyskać odporność na negatywny wpływ COVID-19 na warunki handlowe" - napisano w komunikacie.
Pepco poinformowało, że w okresie 29 miesięcy bezpośrednio poprzedzających wpływ pandemii COVID-19 w marcu 2020 r. przychody grupy wzrosły o 12 proc., a EBITDA o 22 proc.
Z kolei w okresie sześciu miesięcy do 31 marca 2021 r. wzrost przychodów grupy wyniósł 4,4 proc. Wzrost LFL sklepów działających wyniósł w tym okresie około 5 proc.
W roku finansowym 2020, kończącym się 30 września, przychody grupy wyniosły 3,5 mld euro (wzrost o 3 proc. rdr). Podstawowa EBITDA wyniosła 229 mln euro wobec 333 mln euro rok wcześniej. Na koniec roku finansowego 2020 spółka miała 400 mln euro gotówki.
W ciągu 12 miesięcy, do 29 lutego 2021 roku, przychody grupy wyniosły 3,66 mld euro, a podstawowa EBITDA 354,1 mln euro. Marża EBITDA wyniosła 9,7 proc.
Grupa Pepco ogłosiła w poniedziałek zamiar przeprowadzenia oferty publicznej i wejścia na GPW. IPO obejmie sprzedaż istniejących akcji przez obecnych akcjonariuszy. (PAP Biznes)
pel/ asa/