Mex Polska chce w 2020 r. utrzymać marże, pomimo wzrostu kosztów

Mex Polska chce w przyszłym roku przynajmniej utrzymać marże, pomimo spodziewanego wzrostu kosztów - poinformowali przedstawiciele spółki na środowej konferencji.

(Bankier.pl)

"Pomimo wzrostu kosztów w przyszłym roku, zakładamy przynajmniej utrzymanie marż" - powiedział członek zarządu Dariusz Kowalik.

"Przygotowujemy się do wzrostu wynagrodzeń, a nie ma innego sposobu niż regulacja cen w ofercie restauracji" - powiedział prezes Paweł Kowalewski.

Prezes zauważył jednocześnie, że wynagrodzenia rosną w całej gospodarce, co przekłada się na wzrost popytu i rozwój rynku usług gastronomicznych.

Grupa Mex Polska przedstawiła strategię rozwoju na lata 2020-2022. Grupa chce mieć w portfolio na koniec 2019 r. 46 lokali, a w latach 2020–2022 planuje zwiększyć liczbę punktów gastronomicznych do 73 placówek.

Prezes poinformował, że trudno obecnie przewidywać, jaką część z planowanych otwarć w najbliższych latach stanowić mają lokale franczyzowe, a ile własne. Uzależnił to m.in. od dostępności odpowiednich lokalizacji.

Spółka chce rozwijać swoje koncepty w największych miastach, a franczyza miałaby być rozwijana w mniejszych miejscowościach.

Kowalewski poinformował, że spółka nie planuje emisji akcji, ani obligacji.

"Mamy bardzo dobrą sytuację płynnościową i zdolność kredytową" - powiedział prezes.

Mex Polska nie przedstawiła w strategii założeń finansowych. Przedstawiciele zarządu tłumaczą brak prognoz m.in. zmieniającym się otoczeniem regulacyjnym.

Prezes, pytany czy spółka zakłada wzrost wyników w kolejnych latach, odpowiedział: "Spółka ma się dobrze i będzie się miała dobrze. Rozwijamy się".

Po trzech kwartałach 2019 roku grupa Mex Polska ma 56,4 mln zł przychodów (wzrost o 14,1 proc. rdr), 4,9 mln zł zysku operacyjnego (wzrost o 5,7 proc. rdr) i 3,1 mln zł zysku netto (wzrost o 12,9 proc. rdr).

Zarząd chce, aby stopa dywidendy w kolejnych latach nie była niższa niż 5 proc.

Grupa Mex składa się ze spółki kontrolującej Mex Polska i spółek powiązanych kapitałowo, osobowo i poprzez umowę franczyzy. Na koniec listopada 2019 roku spółki powiązane prowadziły łącznie 45 lokali. W skład sieci wchodziło: 6 restauracji „The Mexican”, 2 restauracje "Prosty Temat”, 4 restauracje „PanKejk” oraz 33 lokale pod marką „Pijalnia Wódki i Piwa”. (PAP Biznes)

pel/ osz/

Źródło: PAP Biznes
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne
MEXPOLSKA -6,49% 2,88
2020-01-23 17:03:40
WIG 0,00% 58 401,85
2020-01-23 17:15:00
WIG20 0,09% 2 148,41
2020-01-23 17:15:00
WIG30 -0,02% 2 471,48
2020-01-23 17:15:00
MWIG40 -0,06% 4 043,68
2020-01-23 17:15:01
DAX -0,94% 13 388,42
2020-01-23 17:37:00
NASDAQ 0,20% 9 402,48
2020-01-23 22:03:00
SP500 0,11% 3 325,54
2020-01-23 22:08:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.