REKLAMA

Kto zarabia najwięcej przed Wielkanocą?

2008-03-10 07:57
publikacja
2008-03-10 07:57
Wiosna i Wielkanoc tuż, tuż... Co to oznacza? Wielkie sprzątanie. Warto uzupełnić półki ze środkami czystości! Choć Polacy oczywiście sprzątają przez cały rok, to wraz z nastaniem pierwszych ciepłych dni, a z pewnością przed Wielkanocą gospodynie domowe ruszą do mycia nie tylko okien. To dzięki nim producenci oraz właściciele sklepów zarabiają.

Dochodowe podłogi

– Rynek specjalistycznych środków czystości rozwija się bardzo dynamicznie – w tempie ponad 12 proc. wolumenowo i 14 proc. wartościowo w roku 2007 w porównaniu do roku 2006 – mówi Urszula Smarkala, client executive z Nielsena. Jej zdaniem największe znaczenie dla sprzedaży całego rynku mają środki do pielęgnacji podłóg, jednak ich udział spada zarówno pod względem wartości, jak i wolumenu. Patrząc na wielkość sprzedaży wolumenowej, drugą co do znaczenia kategorią są środki do rur i kanalizacji, jednak biorąc pod uwagę wysokość naszych wydatków, jest to już segment mniej istotny. Więcej wydajemy na relatywnie droższe środki do pielęgnacji mebli oraz inne środki specjalistyczne (rok 2007). Uwzględniając z kolei dynamikę wzrostu poszczególnych segmentów, najszybciej rozwija się rynek środków do pielęgnacji kuchni i łazienek.

By szyby błyszczały

Zdaniem Roberta Olejarczyka z działu marketingu w firmie Navo Polska Grupa Dystrybucyjna Sp. z o.o. środki do mycia podłóg i okien należą do kategorii produktów, które są rozwojowe. – Konsumenci w Polsce coraz częściej sięgają bowiem po środki bardziej specjalistyczne, które mogą być skuteczniejsze – argumentuje Olejarczyk.



Kupujemy w handlu tradycyjnym

Rośnie znaczenie handlu tradycyjnego dla sprzedaży specjalistycznych środków czystości. Tylko dla dwóch segmentów: środków do pielęgnacji kuchni i łazienek oraz innych środków specjalistycznych więcej wydajemy w handlu nowoczesnym niż tradycyjnym. Spadek znaczenia hipermarketów i supermarketów jest widoczny nie tylko dla całego rynku, ale również dla poszczególnych segmentów z wyjątkiem środków do pielęgnacji dywanów.

Urszula Smarkala, client executive, AC Nielsen Polska Sp. z o.o.













Odświeżacze to przyszłość

Sprzedaż środków czystości rośnie. Trend ten nadal będzie się utrzymywał. Rynek domowych środków czystości jest bardzo złożony i obejmuje zarówno środki do toalet, środki uniwersalne, odświeżacze powietrza, środki do mycia okien, mebli i podłóg, jak i środki do czyszczenia dywanów, udrażniania rur czy usuwania kamienia i rdzy. Trzy pierwsze kategorie generują łącznie prawie 70 proc. wartości rynku. Bardzo perspektywiczna jest kategoria odświeżaczy powietrza, która od kilku lat utrzymuje dwucyfrowe wzrosty wartości sprzedaży.

Dominika Krajewska, junior brand manager, SC Johnson












Źródło:

Do pobrania

wykresjpg
Tematy
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Budżet rodziny

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki