Szacunkowy skonsolidowany zysk netto Lubawy w pierwszym półroczu 2022 roku wzrósł o 38,5 proc. rdr, do 23,4 mln zł - podała spółka w komunikacie.


Przychody, według szacunków, wzrosły o 45,2 proc. rok do roku, do 196,7 mln zł, a wynik netto ze sprzedaży zwiększył się o 44,1 proc. do 29,4 mln zł.
"Wzrost przychodów i wyniku skonsolidowanego został osiągnięty głównie dzięki wzrostowi przychodów w segmentach materiałów reklamowych oraz sprzętu specjalistycznego. Produkty segmentu materiałów reklamowych spotkały się z istotnie większym zainteresowaniem klientów. Dodatkowo na wzrost przychodów przełożył się istotny wzrost cen spowodowany wzrostem kosztów materiałów, w szczególności profili aluminiowych, które są komponentem do produkcji wyrobów w tym segmencie" - podała spółka.
Jednostkowy szacunkowy wynik netto Lubawy wyniósł 47 tys. zł wobec 4,13 mln zł straty w I półroczu 2021 r. Przychody ze sprzedaży wzrosły o 345,7 proc. rdr do 31,2 mln zł.
Spółka tłumaczy, że wzrost wyników jednostkowych został osiągnięty w segmencie sprzętu specjalistycznego dzięki realizacji dostaw związanych z kontraktem zawartym jeszcze w poprzednim roku obrotowym oraz dzięki zwiększonej sprzedaży elementów ochrony indywidualnej. (PAP Biznes)
pel/ osz/