Google poddał się Komisji Europejskiej

Google w lipcu został ukarany przez Komisję Europejską grzywną w wysokości 4,34 mld dol za praktyki monopolistyczne. Teraz spółka informuje, że ma zamiar dostosować się do postanowień KE, by kary uniknąć.

(fot. REUTERS/Morris Mac Matzen / FORUM)

Kara, którą nałożyła KE, jest największą w historii, jaką Unia zdecydowała się zastosować za praktyki monopolistyczne. Komisji nie spodobał się fakt, że Google nakładał na producentów urządzeń ograniczenia ws. wykorzystywania darmowego systemu Android oraz to, że wyszukiwarka Google jest preinstalowana jako domyślna lub w ogóle jest jedyną dostępną na urządzeniach korzystających z tego systemy operacyjnego.

Mimo że firma odwołała się od decyzji Komisji, teraz ogłosiła wprowadzenie zmian i zaprzestania podobnych praktyk, jak poinformował starszy wiceprezes Google Hiroshi Lockheimer.

- Partnerzy korzystający z systemu Android, którzy chcą dystrybuować aplikacje Google, mogą również tworzyć niekompatybilne wersje smartfonów i tabletów dla Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) - napisał Lockheimer. Na skutek czego pojawią się m.in. inne przeglądarki domyślne, np. Firefox zamiast Chrome'a.

- Producenci urządzeń będą mogli uzyskać licencję na pakiet mobilnych aplikacji Google osobno od aplikacji Google oraz przeglądarki Chrome. Ponieważ preinstalacja wyszukiwarki Google i przeglądarki Chrome wraz z innymi aplikacjami pomogła nam sfinansować rozwój i bezpłatną dystrybucję Androida, wprowadzimy nową płatną umowę licencyjną na smartfony i tablety wysyłane do EOG. Android pozostanie darmowy i udostępniany na zasadzie open-source. Będziemy również oferować nową ofertę dla Google i Chrome. Tak jak poprzednio, konkurencyjne aplikacje mogą być zainstalowane wraz z naszymi.

Nowe opcje licencyjne wejdą w życie 29 października 2018 roku dla wszystkich nowych smartfonów i tabletów.

Według rankingu przedstawionego przez firmę Interbrand Google jest drugą najcenniejszą marką świata, a jego wartość wyceniana jest na 155,5 mld dol.

DU

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
4 3 zzibi2

"Według rankingu przedstawionego przez firmę Interbrand Google jest drugą najcenniejszą marką świata, a jego wartość wyceniana jest na 155,5 mld dol."

chyba Alphabet

! Odpowiedz
0 4 mkx

Alfabet to firma, a 'google' to marka - wszystko się zgadza. Firma może mieć wiele marek w swoim portfolio.

! Odpowiedz

Porównaj oferty

Sprawdź, które banki pożyczą pieniądze na najlepszych warunkach, i ile wyniesie miesięczna rata kredytu.

Znajdź najbardziej zyskowną lokatę bankową. Określ najważniejsze cechy, a wyszukiwarka wybierze najlepsze oferty.