REKLAMA
GPW

GDDKiA gotowa, by do połowy lutego ogłosić przetargi na niedokończone odcinki A1 i A4

2014-01-16 14:06
publikacja
2014-01-16 14:06

GDDKiA jest przygotowana, aby do połowy lutego ogłosić przetargi na niedokończone odcinki autostrad A1 i A4, które wcześniej budowały konsorcja z udziałem Polimeksu - zapowiedziała wicepremier, minister infrastruktury i rozwoju Elżbieta Bieńkowska.

"Generalna Dyrekcja jest przygotowana do połowy lutego na rozpisanie przetargów na te dwa odcinki. Szczególnie odcinek autostrady A4 jest dla nas ważny, bo tam są pieniądze europejskie, na A1 nie ma. On jest też bardzo zaawansowany, bo tam jest 70 proc. zaawansowania" - powiedziała na konferencji Bieńkowska.

"W tym przypadku Generalna Dyrekcja będzie działać zgodnie z kontraktem i będzie działać w stosunku do Polimeksu tak, jak zachowuje się w stosunku do wszystkich innych firm ()" - dodała.

We wtorek około południa GDDKiA poinformowała w mediach społecznościach, że A1 i A4 dokończy z nowymi wykonawcami, Polimex-Mostostal "nie podołał zadaniu" i wkrótce zostaną ogłoszone przetargi na nowych wykonawców.

GDDKiA pytana o okoliczności zaistniałej sytuacji do tej pory nie odpowiedziała PAP na wysłane we wtorek pytania.

W komunikacie opublikowanym we wtorek po południu Polimex poinformował, że konsorcja z udziałem spółki we wtorek wypowiedziały kontrakty na budowę odcinków autostrad A1, A4 i odcinka drogi ekspresowej S69. Polimex informował, że odstąpienie od umów spowodowane jest "nieprzedstawieniem w wymaganym terminie zgodnego z prawem zabezpieczenia zapłaty za roboty budowlane w sumarycznej kwocie ponad 2 mld zł".

W kolejnych komunikatach Polimex informował, że wypowiedział GDDKiA umowy we wtorek rano oraz że spółka otrzymała od GDDKiA faks pism w sprawie wypowiedzenia przez Dyrekcję umów na odcinki A1 i A4, we wtorek po godzinach pracy spółki, a oryginały pism spółka otrzymała w środę, 15 stycznia. (PAP)

gsu/ morb/ asa/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Najtańsze konta firmowe z premią za korzystanie
Najtańsze konta firmowe z premią za korzystanie

Komentarze (2)

dodaj komentarz
~Wujek
Czy ten artykuł pisała osoba posługująca się biegle językiem polskim?
Proszę o przeczytanie go i poprawienie błędów stylistycznych i literówek.
~Sedes_z_Szaletu
Gdzie przez te lata była GDDKiA, gdzie był Minister od Dróg i Zegarków, i Pani Prezydent Łodzi Hanna Z.?! Czy w umowach na budowę A1, A4, S69 nie było żadnych terminów, żadnych "kamieni milowych"? Przecież te umowy OD POCZĄTKU nie były wykonywane. Z samą adaptacją GOTOWEGO projektu A1 Polimex ślimaczył się 2 lata. O rok Gdzie przez te lata była GDDKiA, gdzie był Minister od Dróg i Zegarków, i Pani Prezydent Łodzi Hanna Z.?! Czy w umowach na budowę A1, A4, S69 nie było żadnych terminów, żadnych "kamieni milowych"? Przecież te umowy OD POCZĄTKU nie były wykonywane. Z samą adaptacją GOTOWEGO projektu A1 Polimex ślimaczył się 2 lata. O rok dłużej, niż przewidywała umowa. KOLEJNY rok ('2013) stracił POZORUJĄC budowę A1. GDDKiA sekundowała temu dzielnie publikując durnowate "Raporty z budowy": "Na A1 pełna ... mobilizacja - 45 osób buduje ... 40km autostrady"!!! Kto poniesie koszty bałaganu i zupełnego braku koordynacji budów??! W szczerym polu pod Tuszynem stoi gotowy już węzeł A1/S8. Jednak dopóki nie powstanie odcinek A1 Stryków-Tuszyn węzeł pozostanie ŚLEPY i nie będzie używany. Za lata koniecznej OCHRONY węzła przed złomiarzami ZAPŁACI PODATNIK. GDDKiA rozpisała właśnie PRZETARG NA 2-letnią OCHRONĘ! Dobiega końca budowa nowej S8 Wrocław-Łódź, mającej w zamyśle via A1 i A2 prowadzić dalej do Warszawy. Nie poprowadzi. Chyba, że ulicami miasta-węzła, czyli Łodzi. KTO poniesie koszty rozjeżdżania łódzkich ulic przez TIRy z całej Europy, koszty komunikacyjnego paraliżu miasta??! KTO ?!!...

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki