Grupa CI Games wypracowała w 2022 roku 16,1 mln zł EBITDA i 8,6 mln zł zysku netto oraz 56,7 mln zł przychodów netto ze sprzedaży - poinformowała spółka w skonsolidowanym raporcie. Za osiągnięte w 2022 roku przychody w 100 proc. odpowiada sprzedaż gier z back catalogue.


"W raportowanym okresie pojawiają się jednorazowe koszty w wysokości 11,8 mln zł, które w większości odnoszą się do marketingu Lords of The Fallen i procesu dual listingu. Obecnie studia deweloperskie CI Games pracują nad czterema głównymi produktami w fazie rozwoju: Project Survive, Project Scorpio, nowym tytułem z serii Sniper Ghost Warrior oraz najważniejszą tegoroczną produkcją – Lords of The Fallen" – powiedział cytowany w komunikacie prasowym prezes zarządu CI Games, Marek Tymiński.
Tymiński wskazał, że Lords of The Fallen znajduje się obecnie na 18 miejscu na liście najbardziej wyczekiwanych premier na platformie Steam.
"Mamy wysokie oczekiwania względem premiery, a także bieżącego roku finansowego i dalszego rozwoju naszej działalności" – dodał.
Pod koniec ub. roku CI Games przedstawiło zaktualizowaną 5-letnią strategię rozwoju, skoncentrowaną wokół uznanych oraz zupełnie nowych IP. Plany spółki dotyczą siedmiu głównych filarów. To m.in. projekty: Scorpio, Project Survive i popularna seria Sniper Ghost Warrior. Zmianie nie ulega działalność United Label, wydawniczego ramienia CI Games. Jednocześnie spółka rozważa tworzenie i wydawanie gier opartych o uznane, popularne IP.
Od marca CI Games jest spółką europejską. Firma kontynuuje współpracę z Joh.Berenberg, Gossler & Co. KG, London Branch zmierzającą do potencjalnego dual listingu na giełdzie w Londynie.
CI Games koncentruje się na wprowadzaniu na rynek nowych dużych tytułów co 12-18 miesięcy. Pozwala to na uzyskanie bardziej spójnego profilu zysków dla Grupy, dzięki częstszym premierom i jednoczesnemu utrzymaniu silnej sprzedaży gier z katalogu dotychczasowych produkcji CI Games. (PAP Biznes)
mcb/ asa/