BoomBit szacuje, że jego skonsolidowane przychody wyniosły w styczniu 2022 roku 23,54 mln zł, co oznacza spadek o 3,3 proc. wobec grudnia - poinformowała spółka w komunikacie.


Koszty prowizji platform zmniejszyły się o 29,6 proc. mdm do 2,2 mln zł, a wydatki na płatne pozyskiwania graczy wzrosły o 13,5 proc. mdm do 14,07 mln zł.
W rezultacie przychody pomniejszone o te dwie kategorie kosztów spadły w styczniu mdm o 17,5 proc. do 7,28 mln zł.
Jak podano w komunikacie prasowym, łączna liczba pobrań gier grupy BoomBit w ostatnim miesiącu to 17 mln, a najlepiej zarabiające tytuły to Hunt Royale (9,2 mln zł przychodów) oraz Darts Club (3,2 mln zł). Przychody z gier Hyper-Casual wyniosły 8,9 mln zł i stanowiły około 38 proc. w strukturze przychodów grupy. Wśród gier Hyper-Casual podobnie jak w poprzednim miesiącu największe przychody wypracował Falling Art Ragdoll Simulator (1,7 mln zł).
"Styczeń był wyjątkowym miesiącem dla naszych gier midcorowych - Hunt Royale i Darts Club. Dzięki kampaniom User Acquisition udało się osiągnąć w nich znacznie wyższe niż średnio w poprzednich latach liczbę pobrań, DAU oraz przychody. W wypadku tego typu kampanii zwrot z inwestycji jest dłuższy niż trzy miesiące. W krótkiej perspektywie czasu oznacza to spadek zysków, ale długofalowo pozwoli przenieść te gry na nowy poziom i właśnie tego spodziewamy się po obu tych tytułach w tym roku" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Marcin Olejarz.
"Niższe niż w grudniu prowizje platform to z kolei korzystny efekt polityki Google, zgodnie z którą płacimy mniej do osiągnięcia progu 1 mln USD przychodów z mikropłatności. W segmencie gier Hyper-Casual, w którym mieliśmy niższe wydatki na User Acquisition, pracujemy aktualnie nad nowymi premierami, które powinny wkrótce poprawić wyniki tej części naszego biznesu" - dodał.
BoomBit jest producentem i wydawcą gier na urządzenia mobilne. (PAP Biznes)
doa/ gor/