BoomBit, zgodnie z szacunkami, miał w pierwszym półroczu 2022 roku 148,1 mln zł skonsolidowanych przychodów, 11,8 mln zł EBITDA i 4,2 mln zł zysku netto - podała spółka w komunikacie.


W analogicznym okresie 2021 roku spółka miała 113,6 mln zł przychodów, 18,4 mln zł EBITDA i 9,4 mln zł zysku netto.
"Najważniejszymi wydarzeniami w pierwszych 6 miesiącach bieżącego roku były rekordowe przychody z gier, konsekwentny rozwój naszego portfolio oraz nowe inicjatywy, w które bardzo mocno się zaangażowaliśmy i które mają w przyszłości stanowić istotne uzupełnienie dotychczasowej działalności Grupy BoomBit. W drugim kwartale nasze przychody wyniosły 82 mln zł, czyli 24 proc. więcej niż w poprzednim kwartale i był to najlepszy wynik w naszej historii. W całym pierwszym półroczu przychody wzrosły o 30 proc. do 148,1 mln zł. Skorygowany o zdarzenia jednorazowe zysk netto ukształtował się na poziomie 5 mln zł i był niższy w porównaniu do 9,8 mln zł w roku poprzednim" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym prezes Marcin Olejarz.
"Miały na to wpływ m.in. intensywne działania i wydatki związane z nowym segmentem naszej działalności, czyli Play and Earn, które obciążyły wynik pierwszego półrocza na ok. 3 mln zł. Prowadzimy obecnie dwa niezależne projekty w tym segmencie, które są realizowane przez nasze spółki celowe zlokalizowane w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Wiążemy z nimi duże nadzieje - jesteśmy przekonani, że w przyszłości blockchain będzie istotnym elementem branży gamingowej" - dodał.
BoomBit podał, że głównym motorem tego wzrostu przychodów grupy były gry Mid-Core, z których przychody wzrosły o ponad 100 proc., a dwie główne gry z tego segmentu, czyli Hunt Royale i Darts Club były najlepszymi tytułami w pierwszym półroczu 2022 roku i zarobiły razem prawie 51 mln zł.
Przychody z gier Hyper-Casual ukształtowały się na zbliżonym do zeszłorocznego poziomie i stanowiły 55 proc. wszystkich przychodów Grupy BoomBit. W tym roku portfolio zostało uzupełnione o m.in. o takie tytuły jak Dog Life Simulator, Cargo Parking, Hyper Survive 3D czy Try to Fly, a cały czas wśród najlepiej zarabiających tytułów utrzymują się wydane w poprzednich latach Crazy Plane Landing czy Car Driving School Simulator.
Spółka zapowiedziała, że w przygotowaniu są kolejne gry Mid-Core, Casual i Hyper-Casual, a grupa pracuje też nad aktualizacjami i marketingiem wciąż perspektywicznych gier z obecnego portfolio. (PAP Biznes)
epo/ asa/