ABC Data w III kw. zanotowała spadek udziału produktów, które z początkiem lipca zostały objęte odwróconym VAT w strukturze sprzedaży o 13 proc. kdk. W IV kw. sytuacja wygląda bardzo podobnie - poinformowali na konferencji przedstawiciele spółki.
"W III kw. udział produktów objętych odwróconym VAT spadł w porównaniu do II kw. o 13 proc. do 29 proc. W IV kw. na razie sytuacja wygląda bardzo podobnie" - powiedziała na spotkaniu z dziennikarzami prezes spółki Ilona Weiss.
W III kw. udział produktów, które od początku lipca zostały objęte odwróconym VAT, w strukturze sprzedaży ABC Data spadł do 29 proc. z 42 proc. w II kw. W wartościach bezwzględnych sprzedaż tych produktów spadła do 297 mln zł z 417 mln zł. Jednocześnie sprzedaż produktów, które nie były objęte odwróconym VAT wzrosła do 717 mln zł z 581 mln zł. W rezultacie przychody grupy w III kw. wzrosły o 1,4 proc. kdk do 1,01 mld zł.
W ujęciu rdr największą zmianę w strukturze sprzedaży zanotował segment mobile, którego udział zmniejszył się do 36,49 proc. z 49,32 proc.
"W trzecim kwartale było dużo zamieszania ze smartfonami. Obecnie widzimy pewien spadek podaży na tę kategorię produktów, jest on rzędu 30-35 proc., jednak nadal jest spora podaż z wielu źródeł" - powiedział wiceprezes ABC Data Juliusz Niemotko.
W strukturze sprzedaży III kw. do 7,63 proc. z 5,19 proc. przed rokiem wzrósł udział sieci komputerowych, udział RTV/AGD wzrósł do 5,53 proc. z 2,04 proc., a udział komponentów wzrósł do 19,52 proc. do 15,68 proc.(PAP)
gsu/ jtt/