Belvedere, luksusowa wódka produkowana w Żyrardowie, została oficjalnym sponsorem Formuły 1. To kolejna marka należąca do koncernu LVMH, która dołącza do listy partnerów królowej motorsportu. Jak można przeczytać w informacji prasowej, Belvedere jest pierwszą marką wódki która obejmuje taką rolę w F1.


Od tego sezonu Belvedere dołącza do listy partnerów Formuły 1. Jak możemy przeczytać w informacji prasowej na stronie internetowej Formuły 1, marka Belvedere zacznie pojawiać się na wyścigach już od pierwszej rundy w Australii, czyli za niecałe 2 tygodnie (14-16 marca br.). Pod patronatem Belvedere zostanie zorganizowane after party. Co więcej, wódka będzie serwowana w przestrzeniach gościnnych, Paddock Clubie oraz w strefie F1 Garage. Pod hasłem ostatniej z nich kryje się mobilna restauracja Gordona Ramseya dostępna na 10 wyścigach w tym sezonie.
Building on the landmark ten-year Global Partnership between Formula 1 and @LVMH, Formula 1 is excited to announce @MoetHennessy luxury spirit, Belvedere, as the sport’s first-ever Official Vodka Partner.
— F1 Media (@F1Media) March 5, 2025
For more information read here: https://t.co/Ctv60nydjw pic.twitter.com/lOx8061y1L
Firma wódki produkowanej w Polsce dołącza do innych ogłoszonych już wcześniej marek należących do francuskiego koncernu LVHM (Louis Vuitton Moët Hennessy) z dobrami luksusowymi w ramach niedawno podpisanej 10-letniej współpracy.
Do tej pory ogłoszona została obecność na torach i sponsoring poszczególnych rund Formuły 1 marek takich jak Louis Vuitton (obudowy na puchary, pojawiające się do tej pory w imprezach takich jak Mistrzostwa Świata w piłce nożnej), TAG Heuer zastępującego w roli chronometrażysty Roleksa oraz Moët & Chandon, których butelki otrzymają kierowcy przy okazji celebracji na podium (przez ostatnie lata były to trunki od Ferrari, włoskiego producenta win musujących).
Marka Belvedere została założona w 1993 przez Polmos Żyrardów. W kwietniu 2005 r. konglomerat LVMH sfinalizował zakup jej akcji.