Wartość koszyka zakupów w dniach 27 kwietnia - 3 maja 2020 roku wzrosła w Polsce rdr o 12 proc. Względem poprzedniego tygodnia wartość koszyka spadła o 6 proc. - wynika z analizy Nielsena. Wartość sprzedaży online spadła o 30 proc. w porównaniu z poprzednim tygodniem.


Kategorie o wysokim wzroście wartości sprzedaży to m.in.: piwo +31 proc., majonez, ketchup, musztarda +25 proc. oraz kiełbasy +11 proc. Natomiast kategorie o wysokim spadku wartości sprzedaży to: kosmetyki do twarzy -51 proc., bułki -25 proc., papier toaletowy -15 proc.
"Cały koszyk odnotował wzrost sprzedaży, jednak umiarkowany, bo 12 proc., a w porównaniu z poprzednim tygodniem, był to jednak spadek. W tym czasie Polacy kupili też mniej produktów FMCG przez internet niż tydzień wcześniej, co może mieć związek z kolejnym luzowaniem obowiązujących obostrzeń i coraz większą możliwością robienia zakupów stacjonarnych" - powiedziała, cytowana w komunikacie, Ewa Rybołowicz, dyrektor ds. współpracy z sieciami handlowymi Nielsen Connect w Polsce. (PAP Biznes)
pel/ ana/























































