Prezes WP Holding Jacek Świderski liczy, że po spadku w pierwszym kwartale 2023 roku, rynek reklamy internetowej w Polsce najgorsze ma już za sobą i powoli w kolejnych kwartałach zacznie się odbudowywać.


"Wzrost na rynku reklamy od marca już się pojawia i liczymy, że powoli będziemy wychodzić z otchłani niedobrych informacji z tego rynku" - powiedział prezes Świderski podczas wtorkowej telekonferencji z dziennikarzami.
"W pierwszym kwartale mierzyliśmy się z małymi, ale jednak spadkami, czego zresztą wszyscy się spodziewali i wydaje się, że wymiar kary nie był wysoki" - dodał.
Prezes zakłada, że wzrost rynku reklamy internetowej w Polsce będzie lekko powyżej zera, być może rzędu 2-3 proc.
"Podtrzymujemy to, co mówiliśmy kilka tygodni temu, chociaż oczywiście jest niepewność co do rynku w trzecim i czwartym kwartale. Zakładamy, że w trzecim kwartale rynek reklamy internetowej wzrośnie o 3-4 proc., a w czwartym - około 5 proc." - powiedział Świderski.
WP Holding w pierwszym kwartale 2023 roku zanotował wzrost przychodów z segmentu reklamy i subskrypcji o 24,2 proc., do 163,2 mln zł. Prezes zaznacza, że wzrost to jednak zasługa subskrypcji. Sam segment reklamy zanotował niewielki spadek na przychodach, a w przypadku wyniku EBITDA spadek był większy, chociaż wciąż jednocyfrowy.
Skorygowana EBITDA całego segmentu reklama i subskrypcje spadła w pierwszym kwartale o 1,1 proc., do 59,9 mln zł. (PAP Biznes)
pr/ asa/






















































