Skorygowany zysk netto grupy Shoper w IV kwartale 2023 roku wyniósł 10,2 mln zł, co oznacza wzrost o 31 proc. rdr, a skorygowana EBITDA wzrosła o 17 proc. do 15,1 mln zł - wynika ze wstępnych szacunków spółki. Analitycy liczyli, że zysk netto wyniesie 7,2 mln zł, a wyniki EBITDA 13,1 mln zł. W całym 2023 roku roku skorygowany zysk netto wzrósł o 43 proc. do 31 mln zł.


Zgodnie z szacunkami spółki w czwartym kwartale 2023 roku przychody ze sprzedaży wyniosły 43,6 mln zł, wobec 36,8 mln zł w czwartym kwartale roku 2022 (wzrost o 19 proc.). Rynek zakładał przychody na poziomie 43 mln zł.
Spółka zwróciła uwagę na wpływ zastosowania ulg podatkowych, które wpłynęły na wysokość skorygowanego zysku netto w czwartym kwartale 2023 roku. Wyłączając wpływ wyżej wymienionych korekt skorygowany zysk netto wzrósł w czwartym kwartale o 24 proc. przy rentowności na poziomie 22 proc.
Wartość zamówień złożonych na platformie e-commerce, z wyłączeniem sklepów dostarczanych w modelu "private label" wyniosła w czwartym kwartale roku 2023 2,6 mld zł, wobec 2,2 mld zł w czwartym kwartale roku 2022 (wzrost o 22 proc.).
Łączna wartość zamówień złożonych na platformie e-commerce oraz we wszystkich pozostałych kanałach sprzedaży (marketplace, API, porównywarki cenowe itp.), z wyłączeniem sklepów dostarczanych w modelu "private label", _GMV Omnichannel_ wyniosła w czwartym kwartale roku 2023 3,0 mld zł, wobec 2,4 mld zł w czwartym kwartale roku 2022 (wzrost o 26 proc.).
Shoper podał, że po migracji klientów home. pl, obsługiwanych do października 2023 w modelu private label, wartość zamówień realizowanych przez sklepy tych klientów uwzględniana jest w GMV Shoper. Dynamika GMV Sklepów rok do roku z wyłączeniem efektów migracji wyniosła w czwartym kwartale 2023 roku +13 proc., a dla GMV Omnichannel +17 proc.
W całym 2023 roku roku skorygowany zysk netto grupy wzrósł o 43 proc. do 31 mln zł. Przychody ze sprzedaży wzrosły rdr o 24 proc. do 152,6 mln zł, a EBITDA o 31 proc. do 50,6 mln zł.
Spółka podała, że przychody, zysk EBITDA oraz obroty na platformie były kolejny raz najwyższe w historii.
"W ubiegłym roku, po raz kolejny, zwiększyliśmy do rekordowego poziomu inwestycje w rozwój oferty. Wszystko po to, by sprzedawcy korzystający z platformy Shoper mogli wykorzystać przewagę konkurencyjną bazującą na usługach naszej firmy i know-how naszego zespołu" - powiedział cytowany w komunikacie praoswym Piotr Biczysko, członek zarządu ds. finansowych w Shoper.
Wartość transakcji uwzględniających sprzedaż ze sklepów internetowych, platform handlowych i porównywarek cenowych (GMV Omnichannel) wyniosła 9,5 mld zł, co oznacza wzrost o 16 proc. względem poprzedniego roku. Równie szybko rosła sprzedaż w samych sklepach internetowych (GMV Sklepy) osiągając poziom 8,5 mld zł, czyli o 15 proc. więcej niż w 2022 roku.
Spółka poinformowała, że prezentowane wielkości mają charakter wstępny i szacunkowy. Publikacja raportu za 2023 rok planowana jest na 25 kwietnia 2024 roku.(PAP Biznes)
seb/ gor/























































