REKLAMA
PROMOCJA CITI I BANKIER.PL

Rynek reklamy w Polsce wzrósł w I kw. o 0,5 proc. do 2,1 mld zł

2020-06-02 13:16
publikacja
2020-06-02 13:16

Wartość rynku reklamowego w Polsce w pierwszym kwartale 2020 r. wyniosła 2,1 mld zł, co oznacza wzrost o 0,5 proc. Załamanie rynku w drugiej połowie marca istotnie pogorszyło wynik całego kwartału. Pierwszy kwartał 2020 r. był prawdopodobnie ostatnim w tym roku z dodatnią dynamiką - podała w komunikacie prasowym Publicis Groupe.

Według danych Publicis Groupe, po trzech miesiącach 2020 r. spadki zanotowały wszystkie media z wyjątkiem internetu i radia.

Reklama online wygenerowała budżety większe o 7,5 proc., natomiast reklama radiowa o 1 proc.. W przypadku pozostałych mediów odnotowane zostały spadki. Telewizja i outdoor straciły odpowiednio 3,1 proc. oraz 3,5 proc., zaś dzienniki i magazyny 11,8 proc. i 8,4 proc. Najsilniejszą ujemną dynamikę zanotowały kina – wydatki reklamowe niższe o 13,5 proc. to efekt decyzji rządu o czasowym zawieszeniu działalności kin od 12 marca.

Z analizy wolumenowej wynika, że budżety internetowe wzrosły aż o 57 mln zł. Redukcja wydatków w spadkowych mediach wyniosła łącznie 47 mln zł. Telewizja straciła 30 mln zł, zaś magazyny oraz dzienniki odpowiednio 5,3 i 4,3 mln zł. W kinie i reklamie zewnętrznej spadki nie przekroczyły 4 mln zł.

"Patrząc w skali całego roku 2020 na rynek polski według nas możliwe są dwa scenariusze, uzależnione oczywiście od przebiegu sytuacji covidowej. Jeśli będziemy obserwować spadek zachorowań i kolejne etapy odmrażania gospodarki, rynek reklamowy według naszych estymacji spadnie w 2020 o 7,3 proc. Jeżeli jednak liczba zachorowań będzie rosła i będziemy mieli do czynienia z ponownym wprowadzaniem obostrzeń w funkcjonowaniu, wówczas przewidujemy, że rynek reklamowy spadnie o 14 proc. w skali roku. Szacunki Komisji Europejskiej wskazują, że w kolejnym roku, w którym świat będzie mógł już pracować na pełnych obrotach, nastąpi szybkie odbicie i wzrost PKB wyniesie aż 6,3 proc. w strefie euro i 4,1 proc. w Polsce. Miejmy nadzieję, że ten scenariusz się sprawdzi" - powiedziała cytowana w komunikacie prasowym dyrektor ds. Inwestycji Iwona Jaśkiewicz-Kundera.

Holding reklamowy Publicis Groupe zatrudnia w Polsce blisko 1.500 osób. Na polskim rynku w ramach Publicis Groupe działają agencje marketingowe: Creative & Content (Saatchi & Saatchi, Publicis, Leo Burnett, LiquidThread), Media (Starcom, Zenith, Spark Foundry, Performics), Public Relations (MSL, Publicis Consultants), Commerce (Digitas, &IS), Production (Prodigious), Data Science oraz Investment. (PAP Biznes)

epo/ osz/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Wyjątkowa wyprzedaż Ford Pro. Poznaj najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki