Lenor, marka P&G należąca do grupy Fabric Enhancer, pokazał prototypową, papierową butelkę, która ma przyczynić się do zmniejszenia śladu węglowego plastiku.


Koncern P&G pokazał swoją pierwszą papierową butelkę zaprojektowaną dla marki Lenor we współpracy z firmą Paboco. Testowa partia tych biodegradowalnych butelek pojawi się w Europie Zachodniej już w 2022 roku, a jej wprowadzenie na rynek będzie podstawą przyjętej strategii „Test&Learn”, która zadecyduje o zaimplementowaniu takiego rozwiązania w portfolio firmy na większą skalę.
Fabric & Home Care koncernu P&G dąży do redukcji tworzyw sztucznych w opakowaniach swoich popularnych marek, takich jak: Ariel, Lenor, Tide, Downy, Fairy czy Cascade. W ramach programu „2030 Ambition” P&G zamierza ograniczyć, do 2030 roku, zużycie plastiku o 50%. Fabric Care Europe zobowiązała się dodatkowo do zmniejszenia ilości tworzyw sztucznych o 30% do 2025 roku oraz do zaprojektowania takich opakowań, by już w 2022 roku nadawały się one w 100% do recyklingu. Sekcja Home Care natomiast, zobowiązała się do zaprzestania używania tworzyw sztucznych w granulacie do 2025 roku.
Dynamiczny rozwój technologii papierowych butelek Paboco oznacza zmniejszenie zawartości plastiku, a następnie jego całkowite wyeliminowanie. Dzięki temu, nastąpi wymierne obniżenie emisji dwutlenku węgla (w porównaniu z używaniem opakowań plastikowych). Papierowe opakowania stają się coraz bardziej przystępne cenowo, a ich ekspansję wspierają najwięksi rynkowi gracze: Coca-Cola, Carlsberg, Absolut, L'Oréal, BillerudKorsnäs oraz ALPLA. Podmioty te połączyła wizja opracowania w pełni biodegradowalnej, wykonanej wyłącznie z materiałów organicznych, butelki, która będzie można stosować na globalną skalę.
Jerry Potter, Senior Vice President działu R&D w Global Fabric & Home Care, powiedział: „Pilotażowa marka Lenor ma duże osiągnięcia w korzystaniu z plastiku pochodzącego z recyklingu. Już teraz używa go nawet w 100% – w przezroczystych butelkach oferowanych na europejskim rynku. Obecnie pragniemy pójść o krok dalej, wprowadzając przyszłościowe opakowania wyłącznie z materiałów organicznych”.
Natomiast Gittan Schiöld, CEO firmy Paboco, dodał: „Przyznaję, że przechowywanie płynów w papierowych opakowaniach stanowi nie lada wyzwanie, ale pomyślna implementacja takiego rozwiązania przyniesie ogromne korzyści dla naszej planety. (...) To nie tylko kwestia opłacalności samej technologii, ale także know-how koncernu P&G oraz nowe możliwości w zakresie skalowania produkcji papierowych butelek Paboco”.
Pierwsza papierowa butelka Lenor to ważny krok na drodze do opakowań wykonanych wyłącznie z materiałów organicznych. Warto podkreślić, że nawet jej obecna edycja wykorzystuje zdecydowanie mniej tworzyw sztucznych. To pierwsza, produkowana na taką skalę butelka, która jest wykonana z certyfikowanego papieru FSC, pozyskiwanego w zrównoważony sposób i pokrytego cienką powłoką z recyklingowanego PET. Przyszłe wersje tej butelki jeszcze doskonalej zintegrują papier z powłoką, tworząc w pełni degradowalny, wykonany wyłącznie z materiałów organicznych, produkt.

























































