REKLAMA

Huuuge obniży wydatki marketingowe w II kw.

2021-05-26 11:40
publikacja
2021-05-26 11:40
Huuuge obniży wydatki marketingowe w II kw.
Huuuge obniży wydatki marketingowe w II kw.
/ Huuuge

Wydatki marketingowe, główny koszt działalności Huuuge, nieco obniżą się w drugim kwartale, a w drugim półroczu spółka planuje mocniejszy spadek nakładów - poinformował dyrektor finansowy Grzegorz Kania. Firma nie odczuwa jeszcze istotnego wpływu zmian w polityce prywatności Apple.

"Nasze nakłady marketingowe w 2021 roku będą większe w pierwszym i drugim kwartale tego roku. W pierwszym kwartale wydatki były zgodne z tymi z czwartego kwartału 2020 roku, w drugim kwartale będą lekko, ale tylko lekko, niższe. Druga połowa roku przyniesie dużo niższe wydatki na pozyskiwanie graczy niż pierwsze półrocze" - powiedział Kania na konferencji prasowej.

Na kampanie marketingowe firma wydała w I kw. 39,1 mln USD, a więc o 83 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2020 roku. Nakłady były podobne jak w czwartym kwartale 2020 roku, co spółka wcześniej zapowiadała. Wydatki w pierwszym kwartale stanowiły równowartość 40,9 proc. przychodów, o prawie 13 punktów procentowych więcej niż przed rokiem.

Huuuge podało we wtorek wyniki za I kw. Skorygowany wynik EBITDA spadł o 43 proc. rok do roku - głównie ze względu na wyższe nakłady marketingowe - do 10,4 mln USD i był zgodny z oczekiwaniami analityków.

Skorygowany zysk netto wyniósł 4,2 mln USD i okazał się o 43 proc. niższy od konsensusu. Raportowana strata sięgnęła 37,5 mln USD, na co wpłynęła w największym stopniu księgowa aktualizacja wyceny akcji uprzywilejowanych, która nie powtórzy się w kolejnych kwartałach.

Kania wyjaśnił, że w pierwszym kwartale wynik netto grupy został obciążony również innym jednorazowym kosztem, w wysokości 2,7 mln USD. Wynikał on z rozliczenia walutowego kontraktu terminowego typu forward, który był związany z zabezpieczeniem wysokości wpływów z oferty publicznej.

"To niepowtarzalny, jednorazowy czynnik" - powiedział dyrektor finansowy.

Huuuge nie widzi obecnie żadnego wpływu zmian w polityce prywatności Apple na biznes spółki. Wynika to z niskiego jak dotąd tzw. adoption rate, czyli niewielkiej liczby osób, które zaktualizowały system operacyjny iOS na swoich urządzeniach.

"Śledzimy dwa wskaźniki: adoption rate, który jest u nas zgodny z tym co widać na rynku, czyli wynosi 20-22 proc. Jeżeli chodzi o to, ilu użytkowników pozwala nam na śledzenie swoich danych, to na rynku standardem w tej chwili jest 29 proc. dla gier social casino i 32 proc. dla gier casual - my notujemy znacznie, znacznie lepsze wyniki, nawet o 20-30 proc. wyższe. Wynika to z naszego przygotowania do tych zmian" - powiedział Tal Shoham, dyrektor ds. marketingu.

"Nie widzimy jeszcze żadnego wpływu tego czynnika na nasz biznes: ani na pozyskiwanie graczy, ani na monetyzację. Gdy wzrośnie adoption rate będziemy w stanie podać więcej szczegółów" - dodał. (PAP Biznes)

kuc/ osz/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Sprawdź jak zyskać 350 zł z Kontem Jakie Chcę

Sprawdź jak zyskać 350 zł z Kontem Jakie Chcę

Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki