Grodno prognozuje w roku obrotowym 2015/16 osiągnięcie zysku netto na poziomie 9,7 mln zł, EBIT 13,5 mln zł, EBITDA 17,5 mln zł oraz przychodów 292 mln zł - poinformowała spółka w raporcie.
Prognoza uwzględnia strategię rozwoju spółki na lata obrotowe 2015-2016.
Do końca roku obrotowego 2015/16 Grodno planuje rozbudować sieć sprzedaży o 3 punkty, które mają zwiększyć przychody grupy o 4 mln zł. W tym roku obrotowym spółka chce też uruchomić 20 oddziałów franczyzowych.
Grodno planuje mieć na koniec 2016 r. ok. 35.000 pozycji w swoim asortymencie, wobec 24.000 obecnie. Spółka informuje, że planuje rozwój produktów w ramach przemysłu, nowoczesnego oświetlenia, oświetlenia konsumenckiego, elektronarzędzi i fotowoltaiki.
Do końca roku obrotowego 2015/16 spółka chce zwiększyć udział marki własnej Luno w sprzedaży do 5 proc. z 1,5 proc.
W tym samym okresie Grodno chce zwiększyć aktywność w sprzedaży internetowej, która ma odpowiadać za 15 proc. przychodów. (PAP)
pud/ jtt/